740 Blackline. Vad innebär det?

John87 Stolt Volvoägare
12 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Nu blev jag lite fundersam här..

Kan ni kolla på min 740 och kolla om grillen ser ut som på Turbon?
Det ska vara GLT-grillen, eller har turbo en egen grill?
Turbo har egna fälgar också? Eller har GLT samma?

Skiter egentligen i vilken modell den tillhör, men det är bra att veta.
Snygg är den iaf tongue

Kan tillägga att jag verkligen är kass på volvobilar.. Vet inte vad som är orginal på de olika modellerna o.s.v. T.ex så undrade jag över den där svarta saken vid framrutan på motorhuven. Ser ut som luftintag. Är det så på alla GLT?

Senast redigerat av John87 (12 januari 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Moser .-ϻΘϨƎЯ
12 januari 2007 · 1 313 Inlägg

de är GLT/Turbo grillen på din, de ser likadan ut wink

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
mr_loffe
12 januari 2007 · 272 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Det är så jag har fattat det också. Men min 740 GL -92 som hade grålackade rutlister från fabrik. Kallas den greyline då eller? wink

hehe nä men 92:orna har grålackade lister. sista året ju. lite jubileum och så smile

Henrik67
21 juli 2021 · 1 Inlägg

Jag har haft en 1988B 740 black Line.Den var röd med bara svarta lister mm.Svart Gle inredning i plysch,elhissar fram och AC.Den hade 5-ekrade typ Turbo-aluminium fälgar.När jag skulle byta bromsbelägg som jag köpte på Volvo,så passade varken främre eller bakre beläggen.Dom själva förstod inte varför dom inte passade.När jag påtalade att det var en Black Line,så fick jag helt rätt belägg.Dom förklarade att en blackline fungerade som en "testbrygga" för kommande Volvobilar,med en annan bakaxel och upphängning typ multilink... Den var helt original,helt rostfri,gick helt kanon,45000 mil.... ända tills jag orsakade att jag fick en bil i sidan och kvaddade den 😟.Surt!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang