10599
Sök

Koppla genom säkringar

VW-driver
291 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Tja!

Jag har kopplat fullt på ciggkabeln.

Hur och var på säkringsdosan kopplar man in + och -?

Hur går jag tillväga?

Det är ju massa relän vid dosan, ska jag bak dem eller vad?

Ge mig råd, jag behöver veta för att jag ska borra dit några killswitch vid vänstra sidan av ratten.

Tackar på förhand för bra tips.

/Chris
Senast redigerat av Krucial (8 juli 2007)

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
8 juli 2007
var du kopplar in plus blir ju på en konstant 12v + källa / eller en kontakt som ger 12v+ tändningsström  mät dig fram med en multimeter... - alltså jord kan du ju ta varifrån som helst

du kan även ta 12v+ från relän sålänge du tar det från en kontakt som har 12v+ (relän har ofta en 12v+ "signal" ingång vilken det bara ligger 12v på när du aktiverar den (trycker på en knapp osv)

om du behöver utförligare hjälp så får du beskriva mer vad du skall göra... så kanske det går lättare att tipsa wink  / lycka till

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

VW-driver
291 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Inkster skrev:
var du kopplar in plus blir ju på en konstant 12v + källa / eller en kontakt som ger 12v+ tändningsström  mät dig fram med en multimeter... - alltså jord kan du ju ta varifrån som helst

du kan även ta 12v+ från relän sålänge du tar det från en kontakt som har 12v+ (relän har ofta en 12v+ "signal" ingång vilken det bara ligger 12v på när du aktiverar den (trycker på en knapp osv)

om du behöver utförligare hjälp så får du beskriva mer vad du skall göra... så kanske det går lättare att tipsa wink  / lycka till

Jo, det blir ju en kabel som alltid ligger på batteriet, men jag kommer ju ha switch till de sakerna jag ska ha. Dimljus bl.a. kommer jag att montera.

Hur kommer man lättast åt reläerna?

Jag kan förmodligen inte heller lägga någon mer kabel direkt på batteriet, ev en kabel till men sen tar det stopp (förmodligen smile)

Tack för tipset!

/Chris

Sök