KenthIJ skrev:
xXSammy skrev:
Viktigaste just nu är väl ändå att hitta en bil (Plug-In eller BEV) som har bäst komfort och lastutrymme.
Hälsan ska alltid gå först.
Hade möjligheten själv att införskaffa en Mach-E men vinkeln på stolarna är inte bra för mig då jag antingen är välsignad eller fördömd med långa ben så sitter jag en längre tid blir det kramp i låren.
Kollade även stolarna i Kuga, har justerbart svankstöd i St-Line och Vignale i passagerarstolarna (manuellt) men bara reglerbar vinkel på förarstolens sittdyna
Edit: svankstöd kuga
Funderar lite på Kuga Plug In igen. Har ju testat (precis när den kom) att lasta rullstol i den och det funkade.
Hur var det nu... går det att förvärma Kuga med app/telefon ?
Går det att höjdjustera passagerarsätet ?
Är dessvärre kanonförkyld igen så jag kan inte åka och kolla/testa själv
Det går att förklimatisera via FordPass så antingen värme eller kyla i 5, 10 eller 15min. Lite beroende på yttertemperatur och luftfuktighet gör den antingen bara via batteridrift eller hybrid.
Min startar inte värme på passagerarsätet men det går att välja "senaste inställning" så om den lämnas på så bör det i praktiken vara igång vid nästa fjärrstart.
Däremot så startar värmen i bägge stolar om bilen kallstartas utan app
Passagerarsätet är justerbart i höjd, rygg och svank. Verkar gälla alla modeller (Jämförts idag mellan min och en Titanium utrustad)
Edit: Går även att ställa in avresetider så bilen är både varm/kall och uppladdad, så länge den är kopplad till laddstation
Senast redigerat av xXSammy (11 februari )
De/Dem