Bygga uppställningsplats

Pekkan1
28 juli 2022 · 97 Inlägg

Hej.

Har klurat om det finns möjlighet att ordna en enkel och billig uppställningsplats till en bil på en stugtomt. Att gjuta en platta och bygga garage är för mycket jobb samt utanför budgeten.

Finns det någon form av plåtgarage med golv man hade kunnat få tag på? Eller är det en container som är den bästa lösningen, var kan man få tag på en sådan samt vad kan det tänkas kosta att frakta den (tomten ligger i norra Norrbotten)?

Volvo Amazon "Doris" (1966)
Jesper328
28 juli 2022 · 2 366 Inlägg

Jag skulle nog ha kört på att slå ner några stolpspjut, och bygga ett skjul/garage/carport med pulpettak, sedan bygga väggar med valfritt material.
Golv hade blivit lite tjockare byggplast för att få bort all fukt som stiger ur backen.

Blir nog inte så hemskt många tusenlappar för ett sådant projekt.

Up the RA
mallesoft
29 juli 2022 · 56 Inlägg

Pekkan1 skrev:
Hej.

Har klurat om det finns möjlighet att ordna en enkel och billig uppställningsplats till en bil på en stugtomt. Att gjuta en platta och bygga garage är för mycket jobb samt utanför budgeten.

Finns det någon form av plåtgarage med golv man hade kunnat få tag på? Eller är det en container som är den bästa lösningen, var kan man få tag på en sådan samt vad kan det tänkas kosta att frakta den (tomten ligger i norra Norrbotten)?

Ser att du bor i norra Norrbotten, har själv bott i Övertorne, Gällivare , Porjus , Jokkmokk.....Skulle precis föreslå fråga en bonde om du får hyra ett hörn på en lada.....Det blir att hyra en Kåta smile

Nä men seriöst iaf uppställningsplats för mig är en kärra med ett visst värde, mao hyr ett varmgarage....alt inte något fordon med värde i ett gäng pall på backen och en press över, fastsatt med ett gäng gummisnokar.....

Ping
29 juli 2022 · 29 Inlägg

Vet inte vad du hade tänkt dig, men garagetält är kanske ett alternativ?

Volkswagen Polo "AW" (2018)
torsen
29 juli 2022 · 7 234 Inlägg

Viktigast av allt är att se till att du har diffusionstätt mot marken under bilen.
Container och plåtskjul kan leda till kondens.
Tält kan vara lösningen - dessutom lätt flyttbart.

Själv har jag byggt ett skärmtak mot garaget.
Dubbla presenningar mot gruset under - samt 2 rader betongplattor för hjulen att stå/rulla på.
4 extra betongplattor för pallbockar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang