Byta motorfäste passat -14 2.0 diesel, 4 motion

Alexopel
22 februari · 11 Inlägg

Tja, skulle behöva byta ett motorfäste på min passat, var lite svårt att se men verkar som att det sitter under batteriet ungefär, alltså till höger om motorn om man kollar mot den.
Någon här som bytt den tidigare och kan berätta om det är drygt eller om det går relativt smärtfritt?
Samt vet nån vilket fäste det är jag ska köpa och vart man köper det?
Tack på förhud

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 februari · 17 486 Inlägg

Lämna in den på verkstad.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Alexopel
23 februari · 11 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Lämna in den på verkstad.

Vadårå? Är det ett så stort jobb? Jag kan mecka plus att jag har en mekaniker som ska hjälpa mig.
Ville mest veta i förväg om det var 1 timmes jobb eller 10h

candyweiss
23 februari · 876 Inlägg

Alexopel skrev:

Hybrid_ skrev:
Lämna in den på verkstad.

Vadårå? Är det ett så stort jobb? Jag kan mecka plus att jag har en mekaniker som ska hjälpa mig.
Ville mest veta i förväg om det var 1 timmes jobb eller 10h

Om du kan meka och har en mekaniker till hjälp borde ni själv ha koll på om det är 1 eller 10 timmars jobb?
Så lämna in bilen på verkstad smile

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Hemmamek
23 februari · 162 Inlägg

Alexopel skrev:
Tja, skulle behöva byta ett motorfäste på min passat, var lite svårt att se men verkar som att det sitter under batteriet ungefär, alltså till höger om motorn om man kollar mot den.
Någon här som bytt den tidigare och kan berätta om det är drygt eller om det går relativt smärtfritt?
Samt vet nån vilket fäste det är jag ska köpa och vart man köper det?
Tack på förhud

AutoDoc, Skruvat och liknande sidor har det säkert. Skriv bara in regnummer och få förhoppningsvis rätt del till rätt bil. Verkar var ganska billigt med fästen.

Om det är drygt eller inte har jag ingen aning om dock. Vet inte om man bara kan lätta på motorn med domkraft underifrån, eller om man måste ha motorlyft och lirka in den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang