Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Oreggad Ruter Knekt
25 februari · 652 Inlägg

d-b skrev:
Fungerar "Vattenavvisande glasbehandling, 250 ml"?

https://www.biltema.se/bilvard/spolarva … 2000031773

Den verkar ju rätt "stark". Från instruktionen:

Mycket brandfarlig vätska och ånga. Orsakar allvarlig ögonirritation. Kan göra att man blir dåsig eller omtöcknad. Förvaras oåtkomligt för barn. Ha förpackningen eller etiketten till hands om du måste söka läkarvård. Får inte utsättas för värme, heta ytor, gnistor, öppna lågor och andra antändningskällor. Rökning förbjuden. Undvik att inandas ångor/sprej. Tvätta nedstänkt hud grundligt efter användning. Används endast utomhus eller i väl ventilerade utrymmen. Använd skyddshandskar/skyddskläder/ögonskydd/ansiktsskydd. VID HUDKONTAKT (även håret): Ta omedelbart av alla nedstänkta kläder. Skölj huden med vatten eller duscha. VID INANDNING: Flytta personen till frisk luft och se till att andningen underlättas. VID KONTAKT MED ÖGONEN: Skölj försiktigt med vatten i flera minuter. Ta ur eventuella kontaktlinser om det går lätt. Fortsätt att skölja. Vid obehag, kontakta GIFTINFORMATIONSCENTRALEN/läkare. Vid bestående ögonirritation: Sök läkarvård. Vid brand: Släck med skum, koldioxid, torrt pulver eller vattendimma. Behållaren ska vara väl tillsluten. Förvaras på väl ventilerad plats. Förvaras svalt. Förvaras inlåst. Innehållet/behållaren lämnas i enlighet med nationella bestämmelser. Innehåller: PROPAN-2-OL

!

Har en ruta som är ganska sliten (mikroskopiska repor) där torkarna inte riktigt tar och tänkte att detta kanske kunde förbättra saken?

Hur mycket räcken en flaska till?

Propanol 60-90% och svavelsyra <1% innehåller det. Svavelsyra kräver att det finns dessa varningssymboler. Om svavelsyra gör ytor vattenavvisande vette fan. Men det fräter.

Senast redigerat av Oreggad (25 februari )

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
simlar
25 februari · 5 526 Inlägg

d-b skrev:
Fungerar "Vattenavvisande glasbehandling, 250 ml"?

https://www.biltema.se/bilvard/spolarva … 2000031773

Den verkar ju rätt "stark". Från instruktionen:

Mycket brandfarlig vätska och ånga. Orsakar allvarlig ögonirritation. Kan göra att man blir dåsig eller omtöcknad. Förvaras oåtkomligt för barn. Ha förpackningen eller etiketten till hands om du måste söka läkarvård. Får inte utsättas för värme, heta ytor, gnistor, öppna lågor och andra antändningskällor. Rökning förbjuden. Undvik att inandas ångor/sprej. Tvätta nedstänkt hud grundligt efter användning. Används endast utomhus eller i väl ventilerade utrymmen. Använd skyddshandskar/skyddskläder/ögonskydd/ansiktsskydd. VID HUDKONTAKT (även håret): Ta omedelbart av alla nedstänkta kläder. Skölj huden med vatten eller duscha. VID INANDNING: Flytta personen till frisk luft och se till att andningen underlättas. VID KONTAKT MED ÖGONEN: Skölj försiktigt med vatten i flera minuter. Ta ur eventuella kontaktlinser om det går lätt. Fortsätt att skölja. Vid obehag, kontakta GIFTINFORMATIONSCENTRALEN/läkare. Vid bestående ögonirritation: Sök läkarvård. Vid brand: Släck med skum, koldioxid, torrt pulver eller vattendimma. Behållaren ska vara väl tillsluten. Förvaras på väl ventilerad plats. Förvaras svalt. Förvaras inlåst. Innehållet/behållaren lämnas i enlighet med nationella bestämmelser. Innehåller: PROPAN-2-OL

!

Har en ruta som är ganska sliten (mikroskopiska repor) där torkarna inte riktigt tar och tänkte att detta kanske kunde förbättra saken?

Hur mycket räcken en flaska till?

Bör fungera, användningsbeskrivningen gör att det låter som att det är vax man lägger på.

Brukar själv lägga ett lager flytande hårdvax på rutorna för att få dom vattenavvisande, funkar bra men håller bara någon månad eller tills man kört torkarna tillräckligt mycket för att nöta bort vaxet.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Oreggad Ruter Knekt
26 februari · 652 Inlägg

simlar skrev:

d-b skrev:
Fungerar "Vattenavvisande glasbehandling, 250 ml"?

https://www.biltema.se/bilvard/spolarva … 2000031773

Den verkar ju rätt "stark". Från instruktionen:

Mycket brandfarlig vätska och ånga. Orsakar allvarlig ögonirritation. Kan göra att man blir dåsig eller omtöcknad. Förvaras oåtkomligt för barn. Ha förpackningen eller etiketten till hands om du måste söka läkarvård. Får inte utsättas för värme, heta ytor, gnistor, öppna lågor och andra antändningskällor. Rökning förbjuden. Undvik att inandas ångor/sprej. Tvätta nedstänkt hud grundligt efter användning. Används endast utomhus eller i väl ventilerade utrymmen. Använd skyddshandskar/skyddskläder/ögonskydd/ansiktsskydd. VID HUDKONTAKT (även håret): Ta omedelbart av alla nedstänkta kläder. Skölj huden med vatten eller duscha. VID INANDNING: Flytta personen till frisk luft och se till att andningen underlättas. VID KONTAKT MED ÖGONEN: Skölj försiktigt med vatten i flera minuter. Ta ur eventuella kontaktlinser om det går lätt. Fortsätt att skölja. Vid obehag, kontakta GIFTINFORMATIONSCENTRALEN/läkare. Vid bestående ögonirritation: Sök läkarvård. Vid brand: Släck med skum, koldioxid, torrt pulver eller vattendimma. Behållaren ska vara väl tillsluten. Förvaras på väl ventilerad plats. Förvaras svalt. Förvaras inlåst. Innehållet/behållaren lämnas i enlighet med nationella bestämmelser. Innehåller: PROPAN-2-OL

!

Har en ruta som är ganska sliten (mikroskopiska repor) där torkarna inte riktigt tar och tänkte att detta kanske kunde förbättra saken?

Hur mycket räcken en flaska till?

Bör fungera, användningsbeskrivningen gör att det låter som att det är vax man lägger på.

Brukar själv lägga ett lager flytande hårdvax på rutorna för att få dom vattenavvisande, funkar bra men håller bara någon månad eller tills man kört torkarna tillräckligt mycket för att nöta bort vaxet.

Då det är en vattenbaserad lösning så ställer jag mig lite tveksam. Skulle vara mer nojjig över att jag applicerat en stark oxid över vindrutan som slutligen lägger sig vid rutans kant, än att vatten ska fastna på vindrutan när jag kör bil.

Senast redigerat av Oreggad (26 februari )

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
it_mutt Avstängd
26 februari · 10 388 Inlägg

Oreggad skrev:

simlar skrev:

d-b skrev:
Fungerar "Vattenavvisande glasbehandling, 250 ml"?

https://www.biltema.se/bilvard/spolarva … 2000031773

Den verkar ju rätt "stark". Från instruktionen:


!

Har en ruta som är ganska sliten (mikroskopiska repor) där torkarna inte riktigt tar och tänkte att detta kanske kunde förbättra saken?

Hur mycket räcken en flaska till?

Bör fungera, användningsbeskrivningen gör att det låter som att det är vax man lägger på.

Brukar själv lägga ett lager flytande hårdvax på rutorna för att få dom vattenavvisande, funkar bra men håller bara någon månad eller tills man kört torkarna tillräckligt mycket för att nöta bort vaxet.

Då det är en vattenbaserad lösning så ställer jag mig lite tveksam. Skulle vara mer nojjig över att jag applicerat en stark oxid över vindrutan som slutligen lägger sig vid rutans kant, än att vatten ska fastna på vindrutan när jag kör bil.

Du blandar ut hydrofobiskt bilschampo med vatten också så...

- - - -

Ja glasbehandlingen fungerar. Inte lika hållbart som Aquapel osv, "givetvis". Men fullt fungerande även om den då behöver appliceras oftare än märkesditon.

Senast redigerat av it_mutt (26 februari )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Brådhis * Voff voff *
26 februari · 10 280 Inlägg

it_mutt skrev:

Oreggad skrev:

simlar skrev:

Bör fungera, användningsbeskrivningen gör att det låter som att det är vax man lägger på.

Brukar själv lägga ett lager flytande hårdvax på rutorna för att få dom vattenavvisande, funkar bra men håller bara någon månad eller tills man kört torkarna tillräckligt mycket för att nöta bort vaxet.

Då det är en vattenbaserad lösning så ställer jag mig lite tveksam. Skulle vara mer nojjig över att jag applicerat en stark oxid över vindrutan som slutligen lägger sig vid rutans kant, än att vatten ska fastna på vindrutan när jag kör bil.

Du blandar ut hydrofobiskt bilschampo med vatten också så...

- - - -

Ja glasbehandlingen fungerar. Inte lika hållbart som Aquapel osv, "givetvis". Men fullt fungerande även om den då behöver appliceras oftare än märkesditon.

Hur länge upplever du att den sitter kvar? Funderade på denna till båten och där kör man ju inte torkarna (eller tvättar) särskilt ofta alls, iaf inte jämfört med bil. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
it_mutt Avstängd
26 februari · 10 388 Inlägg

Brådhis skrev:

it_mutt skrev:

Oreggad skrev:
Då det är en vattenbaserad lösning så ställer jag mig lite tveksam. Skulle vara mer nojjig över att jag applicerat en stark oxid över vindrutan som slutligen lägger sig vid rutans kant, än att vatten ska fastna på vindrutan när jag kör bil.

Du blandar ut hydrofobiskt bilschampo med vatten också så...

- - - -

Ja glasbehandlingen fungerar. Inte lika hållbart som Aquapel osv, "givetvis". Men fullt fungerande även om den då behöver appliceras oftare än märkesditon.

Hur länge upplever du att den sitter kvar? Funderade på denna till båten och där kör man ju inte torkarna (eller tvättar) särskilt ofta alls, iaf inte jämfört med bil. smile

Par veckor, som i tre, fyra med lite flax kanske. Beror ju, precis som du är inne på, hur mycket torkarna går osv. Brukar lägga på 3-4-5 gånger över höst/vinter-säsongen, just då beroende på regn/slask-mängd. Slängt på 3 gånger denna "gång", men nu är det ett bra tag sen effekten försvann.

Men båt borde det ju kunna fungera. Å andra sidan, båt...skulle jag kanske dra lite keramiskt lackskydd istället.

Senast redigerat av it_mutt (26 februari )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Brådhis * Voff voff *
26 februari · 10 280 Inlägg

it_mutt skrev:

Brådhis skrev:

it_mutt skrev:

Du blandar ut hydrofobiskt bilschampo med vatten också så...

- - - -

Ja glasbehandlingen fungerar. Inte lika hållbart som Aquapel osv, "givetvis". Men fullt fungerande även om den då behöver appliceras oftare än märkesditon.

Hur länge upplever du att den sitter kvar? Funderade på denna till båten och där kör man ju inte torkarna (eller tvättar) särskilt ofta alls, iaf inte jämfört med bil. smile

Par veckor, som i tre, fyra med lite flax kanske. Beror ju, precis som du är inne på, hur mycket torkarna går osv. Brukar lägga på 3-4-5 gånger över höst/vinter-säsongen, just då beroende på regn/slask-mängd. Slängt på 3 gånger denna "gång", men nu är det ett bra tag sen effekten försvann.

Men båt borde det ju kunna fungera. Å andra sidan, båt...skulle jag kanske dra lite keramiskt lackskydd istället.

Okej, tack! Då får det nog bli Aquapel igen istället. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
it_mutt Avstängd
26 februari · 10 388 Inlägg

Brådhis skrev:

it_mutt skrev:

Brådhis skrev:

Hur länge upplever du att den sitter kvar? Funderade på denna till båten och där kör man ju inte torkarna (eller tvättar) särskilt ofta alls, iaf inte jämfört med bil. smile

Par veckor, som i tre, fyra med lite flax kanske. Beror ju, precis som du är inne på, hur mycket torkarna går osv. Brukar lägga på 3-4-5 gånger över höst/vinter-säsongen, just då beroende på regn/slask-mängd. Slängt på 3 gånger denna "gång", men nu är det ett bra tag sen effekten försvann.

Men båt borde det ju kunna fungera. Å andra sidan, båt...skulle jag kanske dra lite keramiskt lackskydd istället.

Okej, tack! Då får det nog bli Aquapel igen istället. smile

Aquapel blir nog inte billigare, men man slipper lägga på "hela tiden". Fick fyra flaskor av Biltemas, så för min del handlar det mest om att göra slut på't.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Brådhis * Voff voff *
26 februari · 10 280 Inlägg

it_mutt skrev:

Brådhis skrev:

it_mutt skrev:

Par veckor, som i tre, fyra med lite flax kanske. Beror ju, precis som du är inne på, hur mycket torkarna går osv. Brukar lägga på 3-4-5 gånger över höst/vinter-säsongen, just då beroende på regn/slask-mängd. Slängt på 3 gånger denna "gång", men nu är det ett bra tag sen effekten försvann.

Men båt borde det ju kunna fungera. Å andra sidan, båt...skulle jag kanske dra lite keramiskt lackskydd istället.

Okej, tack! Då får det nog bli Aquapel igen istället. smile

Aquapel blir nog inte billigare, men man slipper lägga på "hela tiden". Fick fyra flaskor av Biltemas, så för min del handlar det mest om att göra slut på't.

Exakt så, vill slippa hålla på och lägga på det igen hela tiden.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
MrHyde
26 februari · 654 Inlägg

Brådhis skrev:

it_mutt skrev:

Brådhis skrev:

Okej, tack! Då får det nog bli Aquapel igen istället. smile

Aquapel blir nog inte billigare, men man slipper lägga på "hela tiden". Fick fyra flaskor av Biltemas, så för min del handlar det mest om att göra slut på't.

Exakt så, vill slippa hålla på och lägga på det igen hela tiden.

Jag la Aquapel på min bil i maj förra året efter jag bytt vindruta, fick fylla på i slutet av september/början av oktober. Fyllde på igen i mellandagarna och kommer troligtvis behöva fylla på när det är dags för sommarhjulen. Så Aquapel håller länge och kostar typ 100 kr för en ampull, som räcker till mer än bara vindrutan, jag lägger även mina främre sidorutor med den. Jag tycker 100 kr ungefär var fjärde månad är helt okej pris, har dock inte provat Biltemas variant.

Live long, and prosper.
Teladithz
26 februari · 1 Inlägg

Blanke skrev:

zzr94092 skrev:
Är det inte en kulled i ändarna på dom,vet ju inte om TS kört med mutterknack, man kan "svarva" sönder kulan om man har otur..

Körde med mutterknack efter faktumet att dom gnisslande. Några månader senare och dom gnisslar igen på och av, beror på om det är fuktigt ute eller inte!

Det slutade i ett väldigt långt tag dock när jag satte kopparpasta på gängorna.

Jag köpte själv häromdagen krängningshämmare/stabilisatorstag för min V50 på passagerarsidan fram och bytte ut den gamla som var helt slutkörd. Inga problem alls, funkar perfekt och har kört 40 mil med den hittills och den gör inget ljud eller liknande. Du kanske bara hade otur och fick en defekt del? Jag är åtminstone helt nöjd.

MrHyde
3 mars · 654 Inlägg

Är det någon mer än jag som upplever problem med Biltemas hemsida?
När jag försöker söka efter något så börjar sidan ladda, men inget händer. Lämnat den så i 10 min och den står bara och tuggar ändå.
Allt annat verkar fungera som det ska.

Live long, and prosper.
Oreggad Ruter Knekt
3 mars · 652 Inlägg

MrHyde skrev:
Är det någon mer än jag som upplever problem med Biltemas hemsida?
När jag försöker söka efter något så börjar sidan ladda, men inget händer. Lämnat den så i 10 min och den står bara och tuggar ändå.
Allt annat verkar fungera som det ska.

Inga konstigheter, testa rensa dina kakor, eller använd en annan webläsare.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
MrHyde
4 mars · 654 Inlägg

Oreggad skrev:

MrHyde skrev:
Är det någon mer än jag som upplever problem med Biltemas hemsida?
När jag försöker söka efter något så börjar sidan ladda, men inget händer. Lämnat den så i 10 min och den står bara och tuggar ändå.
Allt annat verkar fungera som det ska.

Inga konstigheter, testa rensa dina kakor, eller använd en annan webläsare.

Och bara för att så funkar det nu, vilket sammanträffande.. Jag har inte gjort nånting, gick bara in igen och provade och vips så funkade sidan som vanligt lol

Live long, and prosper.
Blanke
10 mars · 329 Inlägg

MrHyde skrev:

Oreggad skrev:

MrHyde skrev:
Är det någon mer än jag som upplever problem med Biltemas hemsida?
När jag försöker söka efter något så börjar sidan ladda, men inget händer. Lämnat den så i 10 min och den står bara och tuggar ändå.
Allt annat verkar fungera som det ska.

Inga konstigheter, testa rensa dina kakor, eller använd en annan webläsare.

Och bara för att så funkar det nu, vilket sammanträffande.. Jag har inte gjort nånting, gick bara in igen och provade och vips så funkade sidan som vanligt lol

Dom spenderar nog inte mycket pengar på servrar

Blanke
19 mars · 329 Inlägg

Kan ge en liten review på olika biltemaprodukter nu efter att jag använt allt.

Deras ringkompressor fungerar väldigt väl, men använd handskar. Skar fingret gode djupt av misstag.

Deras kopplingscentreringsverktyg fungerar också väldigt väl och är robust.

Multimeter är starkt rekommenderat, 0 bekymmer och billig. Medföljer även batterier.

Deras kabelpress är också starkt rekommenderat: Artnr. 19-1257. Lättanvänd, solid och gör ett bra jobb.

Deras honingsverktyg tycker jag inte om så mycket. Flimsig och jobbig att ställa in, men gjorde jobbet.

Deras mindre batteriladdare Artnr. 37-724 gör jobbet och har fungerat väl för att underhållsladda olika batterier under vintern.

Växelspaksknopp Artnr. 30-216 passar på en m45a om man lägger 1-2 lager eltejp innan, förvånansvärt skön att växla med men finns risk att den kommer vilja flyga av om man rycker i den för hårt.

Den största vinsten enligt mig dock är biltemas verktygssatser. Jag köpte Artnr. 10-120 för 1.5 år sedan och den har jag använt mig av vid varje mektillfälle även fast jag har tillgång till Bahco och annat dyrare. Satsen innehåller nästintill allt du behöver för att underhålla din bil och det är 10 års garanti. Min sats började att rosta då jag glömde den ute en regnig kväll men fungerar exakt lika bra ändå. Den har även fått massor med sandblästringsmedel i sig men utan problem. Har lyckats få flera kompisar att köpa samma sats och alla säger också att det är en av de bästa satserna att köpa. Garanti, billigt, hållbart, gör jobbet och många många delar.

Hade avrått från biltemas kamremsatser dock då jag misstänker att ett missljud från motorn är deras löp- och spännrulle till s60 2001 som håller på att ge vika efter 2000 mil. Remmen i sig visar dock inga tecken på slitage.

Senast redigerat av Blanke (19 mars )

Oreggad Ruter Knekt
19 mars · 652 Inlägg

Blanke skrev:
Kan ge en liten review på olika biltemaprodukter nu efter att jag använt allt.

Multimeter är starkt rekommenderat, 0 bekymmer och billig. Medföljer även batterier.

Den multimeter de säljer är den mest basic som finns, 0,2A kan den mäta, sedan slår säkringen ut. Alltså riskerar du att spränga den den om du börjar mäta i billjud.  Utöver det, basic, saknar grundläggande funktioner. Bättre med https://www.banggood.com/sv/ANENG-ST182 … 32866.html eller liknande

Jag är partiskt missnöjd över att säkringen rykte i multimetern och allt var så omöjligt byggt att fjädrar och spännare flög åt helvete när man öppnade upp för att få bytt säkring, på biltemas multimeter.

Angående verktygssatser. Jag gillar när "billigt:bra" ration ligger i balans. art.nr 71-501 & 71-089 är två små lådor jag har i bilen, rätt tafflig styrka med 1/4" och skruvmejseln viker sig i plasten om man skapar hävstång i hålet, men de tar liten plats, många bits o dyl för en liten peng.

Senast redigerat av Oreggad (19 mars )

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
it_mutt Avstängd
19 mars · 10 388 Inlägg

Oreggad skrev:

Blanke skrev:
Kan ge en liten review på olika biltemaprodukter nu efter att jag använt allt.

Multimeter är starkt rekommenderat, 0 bekymmer och billig. Medföljer även batterier.

Den multimeter de säljer är den mest basic som finns, 0,2A kan den mäta, sedan slår säkringen ut. Alltså riskerar du att spränga den den om du börjar mäta i billjud.  Utöver det, basic, saknar grundläggande funktioner. Bättre med https://www.banggood.com/sv/ANENG-ST182 … 32866.html eller liknande

Jag är partiskt missnöjd över att säkringen rykte i multimetern och allt var så omöjligt byggt att fjädrar och spännare flög åt helvete när man öppnade upp för att få bytt säkring, på biltemas multimeter.

Angående verktygssatser. Jag gillar när "billigt:bra" ration ligger i balans. art.nr 71-501 & 71-089 är två små lådor jag har i bilen, rätt tafflig styrka med 1/4" och skruvmejseln viker sig i plasten om man skapar hävstång i hålet, men de tar liten plats, många bits o dyl för en liten peng.

Vilken är det du syftar på? Deras billigaste multimeter mäter upp till 10A nämligen. Om det är den du menar veta jag inte vilka grundläggande funktioner du saknar;
Likspänning; 0–200–2000 mV, 0–20–200–2000 V.
Växelspänning; 0–200–300 V
Likström; 0–2000 µA, 0–20–200 mA, 0–10 A
Resistans; 0–200–2000 Ω, 0–20–200–2000 kΩ
Kontinuitetstest, diodtest och test av 1,5 & 9v-batteri

Känns lite som att det är vad man kan räkna med i en billig enhet. Skulle väl vara då belyst display som saknas.

Den du länkade till mäter ex.vis inte likström alls.

Senast redigerat av it_mutt (19 mars )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Blanke
19 mars · 329 Inlägg

Det är Artnr. 15-133 som jag använder och har använt till ALLT jag har gjort ännu. Ingenting med billjud det är sant, så kan inte bekräfta eller neka någonting där. Men jag har använt den för egentligen allting man brukar göra med bilar. Senaste var då jag gjorde en ny kabelhärva till 240in, då kom den väl till användning när jag mätte volt, motstånd och annat gott och blandat.

Är den bäst? nej, den kostar 150kr någonting. Men duger den? Absolut.

Verktygssatserna tycker jag är så smidiga att jag har alltid biltemas verktygsats i bakluckan. Då vet jag att oavsett vad som händer (nästan) så kan jag fixa problemet. Hjälper också att jag kör runt med 2 lådor propfulla med reservdelar, vätskor och annat gott och blandat i bilen.

Senast redigerat av Blanke (19 mars )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang