Gränsfall K-Värde V70 D5 Fas

husseman
23 mars · 1 594 Inlägg

BilFixare skrev:

husseman skrev:
Hmm, nä på en 4 cyl  bensinmotor så blir det svårt att få ett k-värde(möjligen kanske du kan få det på carsuspect) . K- värde används för att mäta partiklar från oljebrännare(dieselbilar).  Att du kan Xenonkonventera o byta lampor som du vill o ha olika färger åt alla håll o hålla din A-traktor som en vandrande julgransplundring är nåt de flesta gör EFTER man besiktat. Här blir det Polisen som borde göra sitt jobb.- Spanskflagg direkt, o fordonet får inte flyttas, utan får åka bärgare till polisens uppsamlingsplats. Där ska det lösas ut till en saftig kostnad o sen bärgas till verkstad. Där ska olaglig julgransbelysning tas bort.
Sen en ny reg. besiktning - det ska kosta att blända vanligt folk i trafiken med rent trams.

mvh/husse

Du skriver hej och vilt.
Men...........  om du läser???? Jag har en diselbil men jag är utbildat som bil mek 4cyl bensin motor. Därför känner jag inte igen k-värde.

Du säger att jag har konventera ljus. Har du bevis på det? Har du sett min bil? Min Xenon i halvljus original dvs fabribmonterad.

Är du så säker på att min bil är olagligt ring Polis du.

Hehe, sorry för den- satt bara o bläddrare o trodde de va du som lade in inlägget om att man borde få leka med sin belysning o skita i regler. Ser nu att det va en annan som lagt det inlägget. Verkligen klumpigt av mig, o kan bara skylla på lite halvfylla o dålig uppmärksamhet. Lycka till med din bil o ha det gött.
mvh/husse

Hemmamek
25 mars · 156 Inlägg

husseman skrev:
Att du kan Xenonkonventera o byta lampor som du vill o ha olika färger åt alla håll

Vem snackar om bländande eller som lyser åt alla håll? Det är ju något som besiktningen rimligtvis borde kolla. Vad gäller Xenon och mycket annat är ju att du "ändrar typgodkänd bil".

husseman skrev:
Här blir det Polisen som borde göra sitt jobb.- Spanskflagg direkt, o fordonet får inte flyttas, utan får åka bärgare till polisens uppsamlingsplats. Där ska det lösas ut till en saftig kostnad o sen bärgas till verkstad. Där ska olaglig julgransbelysning tas bort.
Sen en ny reg. besiktning - det ska kosta att blända vanligt folk i trafiken med rent trams.

Stövelslickare är så jävla patetiska. Sånna som du som gör att vi i framtiden endast kommer få åka runt i ekobilar som går i max 70 och i städerna inte få köra alls.

Utmarks-Loke
26 mars · 5 841 Inlägg

Xenon är så bländande att det krävs att bilen skall ha nivåreglering av lysena. Det är det inte många som xenonkonverterar som fixar. Det finns många modifieringar man kan göra på sin bil men att åka omkring och blända folk tycker jag är ett väldigt tråkigt beteende. Människor är olika mycket ljusskänsliga och många som inte är så drabbade själv förstår inte vilken enorm plåga bländning kan vara för andra människor.

husseman
27 mars · 1 594 Inlägg

Hemmamek skrev:

husseman skrev:
Att du kan Xenonkonventera o byta lampor som du vill o ha olika färger åt alla håll

Vem snackar om bländande eller som lyser åt alla håll? Det är ju något som besiktningen rimligtvis borde kolla. Vad gäller Xenon och mycket annat är ju att du "ändrar typgodkänd bil".

husseman skrev:
Här blir det Polisen som borde göra sitt jobb.- Spanskflagg direkt, o fordonet får inte flyttas, utan får åka bärgare till polisens uppsamlingsplats. Där ska det lösas ut till en saftig kostnad o sen bärgas till verkstad. Där ska olaglig julgransbelysning tas bort.
Sen en ny reg. besiktning - det ska kosta att blända vanligt folk i trafiken med rent trams.

Stövelslickare är så jävla patetiska. Sånna som du som gör att vi i framtiden endast kommer få åka runt i ekobilar som går i max 70 och i städerna inte få köra alls.

Hupp, va det inte du som yrade om att man inte skulle ta detta så allvarligt på bes. Dvs. vill man leka julgransplundring i trafiken- så e´detta ok.  "Stövelslickare" har ja aldrig blitt kallad innan- o åka ekobilar är inte min grej.  Åker skitbil, i väntan på nått bättre, men min MC e´inte eko på nåt sett, o åka i 70 lär bli svårt..måste ju få åka på 2,an nångång?? - så kalla mig inte miljöidiot. Du e´så fel ute. - så du har ingen aning.  mvh/husse

Senast redigerat av husseman (27 mars )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars · 17 485 Inlägg

Fan gubbar... Sitter ni och super hemma i stugorna eller?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang