9181
Sök

Sony CDX-GT111, cd-spelare, helt död...

TVT Member
377 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Hallå hallå... ja har lite problem med min spelare i bilen, har en Sony CDX-GT111 som funkat riktigt bra, har den kopplad till 2 st 4" högtalare & 2 st 6*9"...

men så blev bilen stående ett tag, pågrund av att ja väntade på lite delar, sen var ja tvungen att ta till starthjälp när vi skulle starta den. och nu så funkar det inte ens att starta spelaren... har kollat lite kablar o så... ser ut som förut, bytt säkringen på huvuvenheten... men den är fortfarande stendöd sad

nån som har nån erfarenhet, eller bara kan ge tips om vad det kan vara som är fel... kan nått ha pajjat inuti eller är det nån av kablarna som ställer till problem?

tacksam för svar smile // mvh Jocke

240 Inlägg
13 juli 2007
_JoCCeV skrev:
Hallå hallå... ja har lite problem med min spelare i bilen, har en Sony CDX-GT111 som funkat riktigt bra, har den kopplad till 2 st 4" högtalare & 2 st 6*9"...

men så blev bilen stående ett tag, pågrund av att ja väntade på lite delar, sen var ja tvungen att ta till starthjälp när vi skulle starta den. och nu så funkar det inte ens att starta spelaren... har kollat lite kablar o så... ser ut som förut, bytt säkringen på huvuvenheten... men den är fortfarande stendöd sad

nån som har nån erfarenhet, eller bara kan ge tips om vad det kan vara som är fel... kan nått ha pajjat inuti eller är det nån av kablarna som ställer till problem?

tacksam för svar smile // mvh Jocke

Kan ju vara någon annan säkring som gått än den på HU:n ?

TVT Member
377 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
aa satt precis o tänkte på det... ska ta mej ut o ta mej en titt på dom!

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
14 juli 2007
Japp som FiVi säger det kan var någon annan säkring än den på huvudenheten.. jag har själv Sony-spelare och det finns bara en 15amperé i kablen som kan gå isönder.. annars kan du ju läsa i bilens instruktionsbok om det finns fler säkringar till bilstereon.. i Volvo har de iaf en säkring till stereon (standard) sen har man ju den som finns på nästan alla Sony spelare (15amp)
8)

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Sök