3175
Sök

Subaru outback 2010 missljud från kopplingen?

12 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Hej! Köpte mig häromdagen en Subaru som rubriken lyder.
Enligt förra ägarna (som jag har väldigt svårt att tro ljuger) så byttes kopplingen i samband med att en packbox mellan motor och låda (antar jag) läckte, dom fick nedslag på Bess och lämnade in bilen till en mekaniker som dom har stor förtroende till.
Det är alltså typ 3 månader sedan som kopplingen byttes, när jag provkörde bilen så reagerade jag på att när man trycker ner kopplingspedalen för att byta från 1ans växel till 2ans osv så lät det som ett dovt turbodump ljud ur en luftburk, tänkte därför inte mer på det än att det var lite fränt att den dumpar lite, nån dag senare märkte jag att det ljudet som är en blandning av typ skrapande metall, knorrande och turbo ljud bara lät när kopplingen var nere och jag varvade motorn, så om jag varvar med kopplingen nere så kommer ljudet och om jag släpper upp kopplingen slutar det helt, låter ganska högt och tror det blivit värre sen jag köpte den men det kan vara inbillning också.
När jag kör och byter växel så låter det precis när jag trycker ner kopplingen, rätt högt så det är verkligen inget man måste anstränga sig för att höra.
Om jag trycker ner kopplingen på tomgång så blir det som ett lite dovare knackljud.
Min fråga är då om ni tror det är urtrampningslagret som är dåligt eller om nånting monterats fel?
Känns helt sjukt om dom inte bytte urtrampningslagret när dom bytte kopplingen.
Senast redigerat av Alexopel (för 10 timmar sedan)

Sök