3670
Sök

Säkerhetsbälte universal passform???

30 Inlägg
torsdag 02:57
Trådstartare
Har inlägg i annan tråd om bälte till Toyota som jag måste byta. Men min fråga här är en allmän fråga om s k bälten med "universal passform" och liknande. När det gäller originalbälten är det ju så hiskeligt noga att det är rätt originalnummer. Men sedan hittar jag bälten på CDOn, Fruugo, Shein (!!), Mekonomen, Carlab, Fyndiq, Trendab, Winparts etc etc. Är det bara att byta mot något sådant bälte, och hur 17 ska man veta att ett sådant bälte passar och blir godkänt??? För det går ju (väl) inte att sätta dessa där det gamla bältet satt?? Eller??? Går ju inte att slänga dit ett bälte hur som helst??? Sedan ser man ju entusiaster som monterar bälten på gamla åk som aldrig haft bälte innan...!? Snurrigt tycker jag.... Men börjar bli desperat, hopplöst hitta originalbälte....
Senast redigerat av bsten (torsdag 09:29)

* Voff voff *
10 969 Inlägg
torsdag 07:32
Du har väl bältessträckare, vilket gör att ditt bälte är en del av ett större system (SRS mm). Så det är nog inte bara att byta till vad som helst. Dels pga felkoder och dels pga säkerhet... Köpa bälte på Shein eller Fruugo känns ju lite sådär...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

3 657 Inlägg
torsdag 09:37
Jag antar en hund har gnagt eller liknande.
Sitter mycket riktigt ihop med en spännare  ihopkoplad med SRS, beroende naturligtvis  på hur gammal Toyota vi talar om....

Byta själva bältesrullen i spännaren?
Tveksamt, men..... Kanske.

Fri fart för ett fritt folk!
14 680 Inlägg
torsdag 20:28
Mossan1 skrev:
Jag antar en hund har gnagt eller liknande.
Sitter mycket riktigt ihop med en spännare  ihopkoplad med SRS, beroende naturligtvis  på hur gammal Toyota vi talar om....

Byta själva bältesrullen i spännaren?
Tveksamt, men..... Kanske.

borde gå  jag skulle inte göra det.. men det går säkert på något sätt har dom ju byggt bältet smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök