2144
Sök

Volvo s70 1999 rycker vid gaspådrag

1 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Hej! Jag har sen en tid tillbaka haft problem med att min s70 rycker vid kraftigare gaspådrag. Det börjar dock inte förräns bilen gått i ca 20 min och sålänge man bara gasar lätt så klarar man sig en bra bit utan ryckningar. Den beter sig nästan som en epa som spärrar, och ju mer den rycker under färden, desto lägre hastigheter sker det i. Fram tills att den inte går att köra alls. Startar man om den går den en bit sen börjar det igen.

Har felsökt den med en Autel dator, även kollat livedata, inga felkoder och ingen livedata som påvisar nåt problem över huvud taget. Ända som syns är att bränsleförbrukningen går upp typ tre liter milen när ryckningen sker. Har bytt gasspjället hemma nyligen och programmerat det på verkstad. Bytte packningen till spjället också när jag ändå höll på. Sen har jag bytt alla tändstift och även lmm. Inget hjälper?. Jag har även skannat varje forum och varje tråd i hopp om att hitta nån som vart med om nåt liknande men det jag fått till svar är typ lmm.

Tänkte kolla så katten är okej idag och eventuellt byta tändspolar om jag hittar några liggandes, men är inte jättesugen på att köpa nya ifall att det inte är det som är problemet. Så med det så undrar jag finns det nån som har haft samma problem eller har en blekaste aning om vad det kan va??
Senast redigerat av Edieot (för 1 timme sedan)

Sök