för 1 timme sedan
Trådstartare
Jag ska montera ett öppet luftfilter, ta bort LLM och gamla luftboxen.
På annat håll så har JawZ varit så snäll och skicka mig ett 531 topplock. Den är i behov av lite kärlek, rengöring, ventiler, styrningar och säten. Men jag ska fixa till denne topp inför mitt framtida turbobygge! Eventuellt att jag ska porta den ytterligare även fast JawZ redan fixat gjutskäggen.
Jag har även en ny ECU på ingång. Fortfarande Speeduino UAE4C men denna kör en custom mjukvara med uppgraderade funktioner gentemot original speeduino. Även eget kretskort körs på den.
Skapare är gänget bakom EpicEFI som donerade den till mig tillsammans med 800cc spridare och knackkontroller + givare!
Vinterprojektet blir därför att fixa till kablaget i bilen och montera en hot-swappable ECU. Mjukvaran är kodad för att efterlikna dom bättre styrenheterna på marknaden till ett billigt pris. Skaparna har tagit väldigt mycket inspiration från Haltech, Maxxecu, MS och annat när dom byggde den här enheten. Den jag får är prototypen och har legat i ett tag vilket är varför jag får den gratis. Men den bör mer eller mindre vara plug and play.
Professionell hatare