3636
Sök

Bensindoft inuti bilen, verkstad hittar inget fel (Skoda Rapid 2014)

14 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Känner tydlig bensindoft inuti bilen till och från. Inte vid uppstart eller när bilen är i rörelse, utan bara när den varit igång ett tag och bilen står still.

Har lämnat in den på en MECA-verkstad som kontrollerade bränsleledningar, tank och påfyllningsrör utan att hitta något fel. De sa att de även kört bilen en bit, men kanske var det för kort för att något skulle märkas(?).

Funderar på om det är något jag bör rota vidare i, eller bara släppa. Finns det säkerhetsrisker? Kan väldigt lite om bilar men kan det vara något som de har missat att kolla?

Skoda Rapid 2024, 17 000 mil och gick nyss igenom besiktningen utan anmärkning (bensindoften fanns där innan besiktningen).

Tacksam för svar

/Joakim

6 613 Inlägg
för 4 timmar sedan
Om det luktar bensin i bilen så måste ju bensindoften komma någonstans ifrån! -Eller hur!?
Det är ju ingenting som är farligt direkt, men irriterande. Men hade det varit min bil (och jag har haft bensinlukt i min Audi 100 m-89:a)  hade jag fixat det.
När jag kände bensindoft i min bil för några år sedan var det på grund av att jag ersatt originalslangen som går från tank till bensinrör under bilen men en slang som inte tålde bensin i längden. Köpte ny slang på hydroscand och allt blev bra! -Ingen bensinlukt mer!
Det här hjälper inte dig direkt men jag skulle personligen hissa upp bilen, starta den och lukta/titta!

Fri fart för ett fritt folk!
14 935 Inlägg
för 3 timmar sedan
eftersom det verkar ta en stund så gissar jag på något fel på evap systemet antagligen återledningen till bränsletanken eller något sånt

Kör fort så hinner inget hända...

320 Inlägg
för 3 timmar sedan
jaka54 skrev:
Om det luktar bensin i bilen så måste ju bensindoften komma någonstans ifrån! -Eller hur!?
Det är ju ingenting som är farligt direkt, men irriterande. Men hade det varit min bil (och jag har haft bensinlukt i min Audi 100 m-89:a)  hade jag fixat det.
När jag kände bensindoft i min bil för några år sedan var det på grund av att jag ersatt originalslangen som går från tank till bensinrör under bilen men en slang som inte tålde bensin i längden. Köpte ny slang på hydroscand och allt blev bra! -Ingen bensinlukt mer!
Det här hjälper inte dig direkt men jag skulle personligen hissa upp bilen, starta den och lukta/titta!

Det är avhängigt hur många hjärnceller man önskar bevara för framtida bruk samt hur gärna man önskar få cancer.
Brnsinångor är mycket farligt för en individ.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök