Det som jag tror är AdBlue tanken på min PEUGEOT 607 trillade av, rostigt fäste och kass grusväg.
Bifogar bild
Nr 1 2 3 Kontakter finns synligt att kopplas in i Nr 4 slang saknas, vet ej vart den skall. Nr 5 antar är påfyllnadsslang men hittar ej heller vart den skall.
Har länge letat och tänkt att koppla in i katalysator men finner ej var.
Nu när jag skriver inser jag att kanske skall 5an kopplas in i 4an och att de endast används i påfyllnadsläge.?
Överväger att sätta tillbaka tanken och göra någon enkel lösning så näste person får ta i då jag egentligen hade tänkt o lägga ut den på försäljning, då jag lagt en del tid på att försöka reparera den redan. Varit dyr sen dag 1 så vill helst inte lägga mer pengar på den.
Den var lite hög på nivåerna på besiktningen senast.
Ser ut som en eolystank. Inte direkt Adblå, utan en vätska som hjälper till vid regenerering av dpf.
Stripa upp den och berätta det vid försäljning. Går att åka utan också men med risk för att dpf korkar igen.
Läste på om det och JA! TACK! Kliat mycke i huvet för o försöka sätta pusselbitarna ihop. De 3 ledare som finns går in i diesel tanken så ja det stämmer.
Ser ut som en eolystank. Inte direkt Adblå, utan en vätska som hjälper till vid regenerering av dpf.
Stripa upp den och berätta det vid försäljning. Går att åka utan också men med risk för att dpf korkar igen.
Jo det låter rimligt, speciellt iomed katalysator inte har några ingångar för adblå xD
Vad menar du med o stripa? Ta bort, sälja vidare o meddela köpare?
Ja häng upp den med stripes, dvs buntband, och nämn detta vid försäljning. 607 är ju en ganska så gammal bil så risken är ju stor att den har gått utan eolysvätska länge ändå. Full tank brukar räcka 10-15k mil beroende på körsätt, men var tanken tom så har den nog varit tom ett tag. Eolysen är lila/brun och luktar viol blandat med avfall.. typ.