3431
Sök

Chevrolet Silverado

2 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Hej!
Jag har ärvt en Chevrolet Silverado PU C med överdrag, årsmodell 2001. Den har gått endast ca 4500 mil och har stått oanvänd i många år, men nu har vi startat upp den och den fungerar fint. Den har stått ute men har ingen rost ändå i plåt osv.

Jag undrar lite vad en sådan bil kan vara värd i dagsläget? Är det något speciellt man bör tänka på när den stått still så länge? Alla tips och uppskattningar mottages tacksamt.

Jag tror skivbromsarna är utbytta, lagt in ny olja, men oljefiltret är inte bytt för det var svårt att komma åt(jag har en person som hjälper mig med dessa ting).

Jag och bilen är i varsin ända av landet. Vad är den värd uppskattningsvis?

4WD
Drivhjul
288 HK
Senast redigerat av srb (för 7 timmar sedan)

26 Inlägg
för 6 timmar sedan
Det är inte något svar på din fråga, vilken tyvärr är omöjlig att svara på sett till den lilla informationen som finns, men ett oljefilter är inte alls svårt att byta på en CSB, det är lättåtkomligt. Din hjälpande mekaniker är givetvis snäll, men inte särdeles mekvan.

2 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Det är inte något svar på din fråga, vilken tyvärr är omöjlig att svara på sett till den lilla informationen som finns, men ett oljefilter är inte alls svårt att byta på en CSB, det är lättåtkomligt. Din hjälpande mekaniker är givetvis snäll, men inte särdeles mekvan.

Ok, tack ändå för försöket. Jag har frågat om bilder men jag vet inte om det säger något.

Den ser ut så här https://www.blocket.se/annons/1402183686 fast är mörkblå och utan rost, iaf synlig rost vad jag vet. Man skulle byta däck på den för herrans många år sedan och man skruvade av däcket tror jag  och sedan kom det inte på något nytt däck. Något sådant tror jag det var.

Sök