The-GOAT skrev:
Tveklöst hade jag köpt beskriven C1.
Det är en riktig spargris, närapå storleksmässigt också så du kan ha den på byrån nattetid.
Svag punkt på den annars mycket pålitliga toyotamotorn är vattenpumpen, lys ner och titta på skvallerhålet om det finns någon grön vätska eller torkad grön vätska, då läcker den lite.
Kontrollera även kylaren, katalysatorn är nämligen monterad mellan motorn och kylaren vilket gör att det blir varmt och kylaren kan ha åldrats lite i förtid, även om det är relativt ovanligt.
Titta även på innerbelysningen, det händer att packningen till radioantennen torkar om bilen är vältvättad med starka medel och då kan det vara ett litet akvarium i innerbelysningen.
Fixas med en liten flatmejsel samt 10mm nyckel för att byta packningen.
Det är väldigt lättskruvade bilar som sällan behöver repareras eller tankas.
Tekniken är Toyota, inredningen är PSA.
Pålitlighet i kombination utav charm.