2565
Sök

Fartkamera vad gäller

36 Inlägg
torsdag 09:03
Trådstartare
Hej körde idag för fort till jobbet cirka 80-90 på 60 sträcka oså blixtra de till. Kan jag på nått viss få snabbt svar om kortet ryker? Vet att de ryker om jag körde 91 eller mer. Hur mycket drar dom av som felmarginal?
Vissar mätaren mer en vad jag faktiskt körde?
Senast redigerat av Hectore46 (torsdag 09:05)

36 Inlägg
torsdag 09:04
Trådstartare
Hectore46 skrev:
Hej körde idag för fort till obbet cirka 80-90 på 60 sträcka oså blixtra de till. Kan jag på nått viss få snabbt svar om kortet ryker? Vet att de rycker om jag körde 91 eller mer. Hur mycket drar dom av som felmarginal?

572 Inlägg
torsdag 09:56
Även om det blixtrade skulle jag ligga lågt, inte säkert det händer nått mer, dom har mycket att kolla, det kan ha blivit dåligt foto etc

7 736 Inlägg
torsdag 13:39
krambriw skrev:
Även om det blixtrade skulle jag ligga lågt, inte säkert det händer nått mer, dom har mycket att kolla, det kan ha blivit dåligt foto etc

Instämmer. Har också varit med om att det blixtrat. Men ingenting mer har hänt. Så var lugn och invänta ev kontakt!

36 Inlägg
torsdag 14:36
Trådstartare
Okej tack ska göra de. Bilen står dessutom på min pappa så gör väl allt lite krångligare var kolsvart ute med så kanske svårt få tydlig bild.

36 Inlägg
torsdag 15:55
Trådstartare
Hur vanligt är det att de inte blir nåt alls.
Kan man neka att de är jag då bilen står på nån annan?

104 Inlägg
torsdag 16:41
Hectore46 skrev:

Dom är skickliga att hitta föraren.
Inte ovanligt att handläggare söker bland närmaste släkten efter korrekt individ.
Neka, ja det kan man göra om man är en syltrygg.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

36 Inlägg
torsdag 16:47
Trådstartare
Har inga problem ta böter men blir jag av med körkortet blir jag av med mitt jobb antagligen kan man hävda de och eventuellt få ha kvar körkortet?

3 446 Inlägg
torsdag 21:35
Titta du in på kamran när det blixtra?:'-)

36 Inlägg
torsdag 21:47
Trådstartare
Tror inte de men osäker

36 Inlägg
torsdag 21:52
Trådstartare
När och hur gör man de?

Forummoderator
26 509 Inlägg
torsdag 23:18
Och så tänker vi till på vad vi kommer med för tips här..okej?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

49 Inlägg
Igår 11:08
Hectore46 skrev:
Hej körde idag för fort till jobbet cirka 80-90 på 60 sträcka oså blixtra de till. Kan jag på nått viss få snabbt svar om kortet ryker? Vet att de ryker om jag körde 91 eller mer. Hur mycket drar dom av som felmarginal?

Sitt still i båten (bilen).
Ibland blixtrar det men sen händer inget mer (än att föraren bli nojjig)

Ja hastighetsmätaren visar oftast för mycket. Om din mätare visade 90 kan din faktiska hastighet varit mellan omkring 80 till strax under 90 (beroende på vad du har för bil).

Om fartkamerafotot är tydligt, och om bilen är skriven på pappa, kanske han får böter. (Om polisen inte upptäcker att hans körkortsfoto inte stämmer med föraren på fartkamerafotot).
Får pappsingen böter ska han förstås bestrida. Men då kanske polisen frågar pappa vem som körde hans bil...
Eller så har polisen letat upp ditt körkortsfoto... och så vidare.
Eller så läggs ärendet ner.

7 736 Inlägg
Igår 11:38
Inte riktigt det aktuella ämnet - men nästan.

För ett par år sedan fick jag avgift för att ha passerat trängselskattkamera i Nacka.
Lyckades bevisa att bilen stod på verkstad, för garantiåtgärd, den aktuella veckan.

Nyligen blev jag påförd avgift för att 4 gånger ha passerat Tingstadstunneln i Göteborg med en av mina hobbybilar.
Med stöd av besiktningsprotokollets mätarställning och dagens mätarställning kunde jag bevisa att jag inte kört Mälardalen - Göteborg 4 gånger(samma vecka).

Men i alla fallen var jag tvungen att betala in struntavgifterna först för att inte påföras 500:- i påminnelseavgift.
Därefter kom återbetalning av struntavgifterna(12:-/gången).

Ursäkta o t.

36 Inlägg
för 22 timmar sedan
Trådstartare
Okej många tack för svar ska vara lugn håller er uppdaterade. Enligt gps vissar min bil va 5km/h för fort

890 Inlägg
för 17 timmar sedan
Du kanske ska ta en funderare på vad du kunde ha orsakat, i värsta fall dödsfall för nån annan vid krock med person eller bil.
Detta jävla fokus på ursäkter och "bli av med jobbet"-gnäll istället för att inse att du kört som en idiot och kom billigt undan! Var vuxen nu, ta ditt ansvar och lär dig nåt av detta istället!

Que Sera, Sera

7 498 Inlägg
för 5 timmar sedan
The-GOAT skrev:
Hectore46 skrev:

Inte ovanligt att handläggare söker bland närmaste släkten efter korrekt individ.

eller att man ej vill skvallra,, jag golar ej ner någon,
Senast redigerat av granadadr (för 5 timmar sedan)

104 Inlägg
för 1 timme sedan
granadadr skrev:
The-GOAT skrev:
Hectore46 skrev:

eller att man ej vill skvallra,, jag golar ej ner någon,

Det,,,du,, ,skriver saknar,,, sammanhang,,,till,,,vad ,,,jag ,,,,,skrev,

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Fri fart för ett fritt folk!
14 836 Inlägg
för 1 timme sedan
man behöver ALDRIG säga vem som kört..  dom skriver brevet som om det gör det..  men inget olagligt att bara kasta brevet. 

man får några påminnelser men inget händer.. 

Men det är några faktorer som spelar in hurvida dom hittar vem som kört.. 

väldigt många bilder blir för dåliga tex pga smuts på kameran osv..

Men låt säga att man får en bra bild på individen jämför man med bilder på ägaren till bilen stämmer inte det så går man till nästa grej.  Hittar man någon i hushållet som liknar föraren.    och jag antar att du bor hemma hos dina föräldrar.  då är det där dom hittar dig..  din pappa kommer inte ens få en förfrågan vem som kört utan det går direkt till dig.
nästa är om dom inte vet vem dom är skickar dom en förfrågan till bilägaren om vem som körde bilen vid ett visst datum

sen har dom 2år på sig att delge dig misstanken.     tex genom att du skriver under och godkänner  pappret du fick hem. 

om du inte får brevet eller glömmer bort det så skickar dom några påminnelser. 
efter det så kommer polisen besöka din bostad arbetsplats osv.
dock har dom ingen rätt att gå in hemma hos dig eller på något annat sätt försöka hitta dig mer än att ringa på och försöka delge dig misstanken.       även där har du möjlighet att erkänna brottet eller dra det till tingsrätten. 

Detta måste göras inom 2års tid då trafikbrott preskiberas efter 2år. 

Chansen att fotot ens gick att använda är nog 50/50    sen har dom ganska mycket fortkörningar att utreda så ibland hinner dom inte ens med.    men ju lättare det är att binda personen till bilen ju större är chansen.

min Sambo har åkt förbi minst 10kameror som tagit kort på henne  en gång fick jag hem ett brev då bilen stog på mig.
där dom frågade hem som kört.      skickade aldrig in det brevet och fick en påminnelse efter någon månad  men sket i det oxå..  inget hände.

så det är INGET krav och det är inte olagligt eller ens något som kan ses som något konstigt att inte skicka in vem som kört.

Det är nämligen så att jag är inte avlönad av polisen mitt jobb är inte att utreda fortkörningar och vem som kört ett fordon.
så vill dom veta vem som kört får dom utreda det utan min hjälp.    så länge jag inte får betalat för att göra deras jobb.

finns inget omoraliskt med det i huvudtaget.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök