Vad har du för modell? 150CD? 175CD?
Att lämna bort lär nog kosta en del, men blir ju iaf bra gjort!
Det är rätt enkelt att fixa dom själv annars, bara köpa en renoveringssats och googla fram en sprängskiss, sen skruva isär o byta delarna.
Sen att den inte "lirar" så bra kan ju även bero på att den bara behöver justeras, så motorn får rätt luft/bränsleblandning.
Men skadar ju inte med nya delar i den, sänker förbrukningen lite oxå om nuvarande delar är slitna.
Vet inget företag i Stockholm, du får googla!
De jag kommer på är:
www.forgasarteknik.sewww.misab.seMisab är duktiga på förgasare, har själv haft kontakt med dom för lite råd o tips, när jag hade en volvo 244 för några år sedan med en förgasare som var slut. Dock köpte jag bara delar o renoverade själv.
Läste på deras hemsida nu att de tar 700kr per timme vid renovering av förgasare.
Dock så innan de renoverar så får man först skicka in den till dom för att få ett kostnadsförslag som kostar 1500kr. Då tvättar de den och går igenom och kollar skicket och om de kan renovera den.
Så blir ju 1500kr först (+frakt), sen 700kr per timme vid renovering och du får nog räkna med ett par/några timmars jobb och så tillkommer kostnaden för delarna(runt 900kr för en rep-sats), så slutsumman blir några tusen kr.
http://www.misab.se/renovering.php?kid=4-291Ibland kan man även ha tur att hitta renoverade eller nya förgasare på tradera och ebay osv.