4811
Sök

Volvo 945 -96 problem som gör mig galen

30 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Det har uppstått ett problem med min 945, b230fk, som gör mig galen. Bilen hade stått i någon vecka utan att startas och så en morgon skulle jag ha bilen så jag starta den och skulle skruva åt regplåten under tiden den värme upp. Helt plötsligt dör den, vägrar starta efter. Trodde först soppatorsk men icke sa nicke.

Efter flera startförsök gav jag upp och dagen efter började jag titta lite. Soppa verkar vara okej samt att spridarna verkar skjuta då tändstiften blir dränkta. Plockade av fördelarlocket och såg att det var litr smutdigt inuti sp jag rengjorde samt slipade kontakterna och satt tillbaka.

Efter det ville den starta, men började då spika/misstände när man drar på gasen. Lät det vara för dagen och dagen därpå starta den inte alls. Lyfte bort fördelarlocket igen och torka ur och satt tillbaka, då ville han starta igen. Har provat bytt fördelarlock till nått billigare samt tändstift, hjälpte inte. Nu vill han alltså bara starta efter man monterat bort fördelarlocket och satt tillbaka de. Någon som varit med om något liknande för blir snart galen på detta!!

Sök