9604
Sök

Styrled

6 594 Inlägg
10 november
#21
Om bägge styrlederna inte går att justera ...hur justerar man då???
Det måste ju gå att skruva loss P-änden! -Värm med gassvets!


5 919 Inlägg
10 november
#22
jaka54 skrev:
Om bägge styrlederna inte går att justera ...hur justerar man då???
Det måste ju gå att skruva loss P-änden! -Värm med gassvets!

För man kan justera staget på andra sidan!
Sen kuggar man bara om ratten.
Inte helt ovanligt på billiga gamla bilar.


15 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
#23
jaka54 skrev:
Om bägge styrlederna inte går att justera ...hur justerar man då???
Det måste ju gå att skruva loss P-änden! -Värm med gassvets!

Ena sidan har justerbara styrleder. Men givetvis inte den sidan som jag jobbar med?
Mysko, men så är det iaf

7 793 Inlägg
för 4 timmar sedan
#24
Varför skulle styrsystemet ha styrstagsändar som går att justera längden på i båda ändar - vore ju idiotiskt"
Trist för dig att "fel" styrstagsände havererade - liksom på min MB GE 230!

6 594 Inlägg
för 4 timmar sedan
#25
Audi 100 82-91 har justerbara P-ändar på varje sida!


288 Inlägg
för 3 timmar sedan
#26
torsen skrev:
Varför skulle styrsystemet ha styrstagsändar som går att justera längden på i båda ändar - vore ju idiotiskt"
Trist för dig att "fel" styrstagsände havererade - liksom på min MB GE 230!

För att två justerbara styrstag underlättar en framvagnsinställning då man inte behöver flytta ratten en splines, att enbart ha ett stag justerbart är därför fullständigt idiotiskt inte minst ur materialåtgångssynpunkt då hela staget måste bytas istället för enbart styrleden.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

7 793 Inlägg
för 1 timme sedan
#27
The-GOAT skrev:
torsen skrev:
Varför skulle styrsystemet ha styrstagsändar som går att justera längden på i båda ändar - vore ju idiotiskt"
Trist för dig att "fel" styrstagsände havererade - liksom på min MB GE 230!

För att två justerbara styrstag underlättar en framvagnsinställning då man inte behöver flytta ratten en splines, att enbart ha ett stag justerbart är därför fullständigt idiotiskt inte minst ur materialåtgångssynpunkt då hela staget måste bytas istället för enbart styrleden.

Man ska ALDRIG flytta ratten eller pitmanarmen en eller flera glidbommar!


Sök