Growe skrev:
skulle nog förutsätta att bilen inte är servad någonsin ungefär det är en b21a vi pratar om
men spontant byt stift nya tändkablar rotor fördelarlock dit med ny konding och brytarspetsar ställ in allt.
sen börjar det lite krångligare renovera förgasaren.. byt allt som går att få tag i nytt till förgasaren.. mest troligen är nålen totalt söndersliten och munstyckna slitna.. så byt allt som går att byta alternativt försöka hitta en ny förgasare/utbytes sen ställ den med en riktigt gas mätare.. där co halten är inom inställingsvärdena som står på lappen i motorutrymmet skulle gissa på mellan 1.5%-2.5% ställ den där hc är som lägst..
då borde den gå märkbart snålare.. många ställer ner cohalten för lågt och sen efter bes så skruvar dom på förgasaren hej vilt och då får den en co halt på typ 10% och den kommer stinka och gå illa och dra massor av bränsle..
nu hade jag personligen förskt bygga om med insprut för förgasare är i min värld helvetet på jorden.. men det är min personliga åsikt

Det är fränt med förgasare.
Jag har kört med förgasarturbo - där kan vi snacka om att det drog bränsle..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.