6225
Sök

Vad ska jag köpa för sportbil?

4 328 Inlägg
6 maj
Nissan 370Z tillverkades under många år fram till 2020.
Det finns en 2018 på blocket men den är automat.

Men det hade kanske varit en bil att kolla på om det går hitta en manuell som inte är ifrån 2010...

Halva priset mot Porsche

24 Inlägg
7 maj
Vansterfilen skrev:
Hej!

Jag är ute efter en ny bil. Har tröttnat på min franska kärra som vägrar hålla sig borta från verkstaden mer än en månad eller två i taget.
Vad jag är ute efter är en bil som är dramatisk! Jag vill köra bil, inte åka bil. Att köra ner till Ica för att köpa mjölk ska vara ett rent nöje.
Komfort och sådant trams bryr jag mig inte om heller, utan det viktiga är att bilen är rolig att köra.

Mina krav är:
* Manuell
* Bensindriven (Detta bör vara självklart givet ovanstående krav, men för att säkerställa att inga "köp en Tesla, det är världens roligaste bil" kommer in så droppar jag denna också)
* Relativt driftsäker
* Relativt modern (typ 2019 och framåt)
* Prisklass: Under 700tkr

Jag kikar främst på Porsche 718 just nu, men manuella sådana med rätt utrustning går knappt att hitta och när de väl dyker upp försvinner de på en timme.
Vad finns det mer för roliga alternativ? Har börjat snegla lite på BMW M2 också, men vet inte riktigt om det är rätt bil för mig egentligen. Toyota Supra?

Tacksam för förslag men även tips och råd från er som äger nämnda bilar.

Vad gör en bil rolig att köra för dig, så vi vet vad vi skall utgå ifrån.

769 Inlägg
7 maj
ferrari, finns det nån annan sports bil ?

717 Inlägg
7 maj
doktorduett skrev:

Ja, det finns mängder med andra sportbilar.
Däremot kan det vara svårt att köpa en Ferrari för uppsatta kriterier samt Ferrari är inte kända för sin pålitlighet.
Men, det kan vara väldigt roliga bilar att köra.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

769 Inlägg
7 maj
The-GOAT skrev:
doktorduett skrev:

Däremot kan det vara svårt att köpa en Ferrari för uppsatta kriterier samt Ferrari är inte kända för sin pålitlighet.

du har alldrig haft ferrari hör jag.
haft min i över 12 år o absolut inga problem bara vanlig service typ olje filter kamrem däck osv. som jag själv sköter
har flera kompiser som oxå kör ferrari utan problem
at dom inte är pålitliga det bara en massa skit snack från folk som inte fattar bättre o i bästa fall nån gång har sett en
fara förbi på vägen

717 Inlägg
7 maj
doktorduett skrev:
The-GOAT skrev:
doktorduett skrev:

du har alldrig haft ferrari hör jag.
haft min i över 12 år o absolut inga problem bara vanlig service typ olje filter kamrem däck osv. som jag själv sköter
har flera kompiser som oxå kör ferrari utan problem
at dom inte är pålitliga det bara en massa skit snack från folk som inte fattar bättre o i bästa fall nån gång har sett en
fara förbi på vägen

Nej, jag har inte ägt någon, tyvärr.
Men då är det alltså en riktigt pålitlig krångelfri sportbil att bruka, tvärtemot vad folk säger. Det var väldigt positivt att få läsa, det gör mig genuint glad eftersom dom är så jäkla roliga att köra, de flesta åtminstone.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

769 Inlägg
7 maj
det klart kör man som en tattare så går allt itu även en skoda
o dom som kör itu en typ ferrari o inte fattar det deras eget fel
är ofta såna som skriker högst att det är skit
o så sprida ryktet. det ju likadan med HD o dom håller ju ofta bättre än japanarne
dom tål ju såklart inte burnouts stup i kvarten o fullgas till varvstoppet för att det är ballt hmm
kör man normalt o självklart kan man leka o busa men man behöver ju inte misshandla dom

198 Inlägg
fredag 17:25
Trådstartare
zemet skrev:
Nissan 370Z tillverkades under många år fram till 2020.
Det finns en 2018 på blocket men den är automat.

Men det hade kanske varit en bil att kolla på om det går hitta en manuell som inte är ifrån 2010...

Halva priset mot Porsche

Har fått upp några 370Z, verkar vara svårt att hitta ett bra exemplar bara. Är alla importerade? Har inte hittat en enda som inte varit importerad.
Buccaneera skrev:
Vansterfilen skrev:
Hej!

Jag är ute efter en ny bil. Har tröttnat på min franska kärra som vägrar hålla sig borta från verkstaden mer än en månad eller två i taget.
Vad jag är ute efter är en bil som är dramatisk! Jag vill köra bil, inte åka bil. Att köra ner till Ica för att köpa mjölk ska vara ett rent nöje.
Komfort och sådant trams bryr jag mig inte om heller, utan det viktiga är att bilen är rolig att köra.

Mina krav är:
* Manuell
* Bensindriven (Detta bör vara självklart givet ovanstående krav, men för att säkerställa att inga "köp en Tesla, det är världens roligaste bil" kommer in så droppar jag denna också)
* Relativt driftsäker
* Relativt modern (typ 2019 och framåt)
* Prisklass: Under 700tkr

Jag kikar främst på Porsche 718 just nu, men manuella sådana med rätt utrustning går knappt att hitta och när de väl dyker upp försvinner de på en timme.
Vad finns det mer för roliga alternativ? Har börjat snegla lite på BMW M2 också, men vet inte riktigt om det är rätt bil för mig egentligen. Toyota Supra?

Tacksam för förslag men även tips och råd från er som äger nämnda bilar.

Vad gör en bil rolig att köra för dig, så vi vet vad vi skall utgå ifrån.

Snabb, låter, dramatisk och viktigast att den är engagerande.
doktorduett skrev:

Hade köpt, svårt på 700k budget.

769 Inlägg
lördag 12:44
alla bilar är importerade

Sök