10923
Sök

generator störningar i framsystem

796 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
skrev i nån tråd för et tag sen att jag har missljud i framsystemet när jag har kopplat till ett steg . Får ingen direkt ordning på det heller så. VAr på brl och han frågade direkt om jag hade jordat i hatthyllan och det hade jag gjort. så det vart hem o jorda vid bältena men tyckte missljudet vart värre så jag vet inte kan inte förstå varför det jämt ska hända mig bara. Vad kan jag gjort för fel då tror ni? högtalar kablarna har jag dragit på vänster sida och lågnivån på höger så jag kan inte ha gjort nåt fel där vad jag vet.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

21 761 Inlägg
15 juli 2007
Är du säker på att lågnivåkablarna inte råkar korsa någon strömkabel någonstans på vägen till steget?

4 554 Inlägg
15 juli 2007
hmm låter som du brännt signaljorden i spelaren eftersom det va så dålig jord från början, prova att låna någons spelare och se om de försvinner

796 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
loudness skrev:
hmm låter som du brännt signaljorden i spelaren eftersom det va så dålig jord från början, prova att låna någons spelare och se om de försvinner

det kan omöjligtvis ha hänt då jag köpt en ny dvd spelare till bilen

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

494 Inlägg
17 juli 2007
de du kan göra är att koppla inte en vanligt lite mp3 direkt i steget i bakluckan och se ifall de blir bättre omd e blir bra då så är de någon störninging som går in i signal kabeln lr bränd huv enhet.

sedan kontrollera framsystemt så att inte högtalarterminalerna/sladdarna ligger mot jord. hände mig en gång tog ett bra tag och många svordommar innan jag såg att ena kabelskon låg imot en metall bit när högtalaren var monterad.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Sök