1835
Sök

Fjärrkontroll C-Lås

Adder
972 Inlägg
6 december 2005
Trådstartare
Har en Volvo 440 från -95. Då vi köpte den för ca 3 år sedan följde 2 fjärrkontroller för att styra C-Låset med, bilhandlaren sa att det kanske bara var att byta batterier men de "följde" inte med i köpet så, då den inte fungerade som det var. Men köpte batterier, men fungerade inte. Så det jag gjort är att satt i batterier, funka inte i någon av de 2 dosorna. Har kollat de säkringar som är fast de är hela. I instruktionsboken står det inte att man ska göra någon vid batteribyte så som att trycka in en knapp i 10 s osv.

Så undrar om det finns nått annat att göra än att lämna in den för ev omprogrameringen ? Vad kan annars vara fel som man själv kan kolla ? Finns det någon sätt att kolla att det verkligen finns en mottagare ? Vad sitter den isf ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

781 Inlägg
7 december 2005
fick du fjär med bilen? men dom har aldirg fungerat?

271 Inlägg
7 december 2005
Är det inte så att man måste programmera om dosan efter man bytt batteri?

7 december 2005
jag tror att du måste göra en "lättare programering". jag jobbar på ford och på vissa bilar är de bara vrida tändningen på och av 4 ggr sen hålla in en knapp på dosan! men de lär ju inte va likadant på volvo... men snacka me en volvo meck så kan han säkert de där! oah jag e nästan säker på att man måste göra nåt för att få den å fungera efter man bytt batteri!

Adder
972 Inlägg
7 december 2005
Trådstartare
timpan_87: Precis. De sa att hon som hade lämnat in bilen på förmedlingen hade lämnat de där dosorna men "sa" inget mer så... Så det jag vill veta så är vart man kan hitta t ex en mottagare lr nått annat som tyder på att det finns något som fångar upp signalen från dosan...

Warcry: Nej det kan det väl inte vara. + att i instruktionsboken står inte en bokstav om det samt att det står att man sk byta batterier då och då och då göra så och så smile

fredrikjohansson_86 Känns som att slå i luft så big_smile då det inte står en bokstav om det i instruktionsboken. Fråga vid ett tillfälle på volvo men fick inget bra svar ska fråga igen men vill inte lämna in den för "undersökning" så då och sen finns ingen "resten av systemet" så vart skulle t ex en mottagare kunna sitta t ex ?
Senast redigerat av Adder (9 december 2005)

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Sök