Ännu störningar!

Lenholm
26 juli 2007 · 101 Inlägg

tjenna......jag har störningar i min cd spelare från generatorn, har köpt ett avstörnings filter från MDS, men de funkar ändå inte varför? nån som vet?

http://www.mds.se/        så ser filtret ut, står att man skall koppla de på strömsidan, så jag satt de nära slutsteget i bakluckan, kanske jag har gjort fel?


Mvh///Fredda

tecman
26 juli 2007 · 1 741 Inlägg

dålig jord till steget/cd? standard fel smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Decibel
26 juli 2007 · 2 911 Inlägg

Sånadär filter fungerar sällan. Börja om.

Dra ström på ena sidan, dra signal på andra sidan.
Dra även en liten remote tillsammans med strömmen, risken är annars mycket stor att du får störning genom signalkabeln.

Försök att aldrig korsa signal och ström, se sedan till att du jordar ordentligt, t.ex. under bulten till bältet, slipa först rent så det inte är färg imellan.

Sen kan du fundera på filter.

Ena Colaberoende
26 juli 2007 · 1 219 Inlägg

Jag hade nog satt det nära bilstereon istället.

Jag har sällan haft störningar genom ett steg utan dom störningarna jag har haft har kommit från själva stereon.

/Ena

Lenholm
26 juli 2007 · 101 Inlägg

har provat att jorda på olika ställen, har till och med försökt att jorda från cd direkt till minus på batteriet.

Lenholm
26 juli 2007 · 101 Inlägg

finns de någe bra filter till själva stereon då?

har dragit plus kabel på ena sidan, remote i mitten, och lågnivå påandra sidan.

MilleN
26 juli 2007 · 9 108 Inlägg

Störningarna är antagligen precis bakom stereon, har hört ett knep om att vira in signalkablarna där med aluminium-folie. Går ju alltid att prova.

tecman
26 juli 2007 · 1 741 Inlägg

MilleN skrev:
Störningarna är antagligen precis bakom stereon, har hört ett knep om att vira in signalkablarna där med aluminium-folie. Går ju alltid att prova.

om det ska funka bör man nog koppla en kabel till folien och dra den till jord. men då gäller det ju att det inte kommer åt någon + matning.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
MilleN
26 juli 2007 · 9 108 Inlägg

tecman skrev:
om det ska funka bör man nog koppla en kabel till folien och dra den till jord. men då gäller det ju att det inte kommer åt någon + matning.

hehe det är nog ingen höjdare. Meningen med folien är att skärma av signalen. Om det funkar eller inte vet jag ej men det är ett billigt sätt att prova.

loudness
26 juli 2007 · 4 554 Inlägg

oma allt är riktigt koppat från början så ska det inte uppstå störningar, antingen så har jorden i lågnivåkabeln lossat från lödningen glapp i steget eller brännd jord i spelaren mm om allt nu är kopplat rätt och ligger rätt osv. börja med att prova att byta ut en sak en efter en lånan någons steg och se om det gör någon skillnad, byt kablarna och sist stereon..

Lenholm
26 juli 2007 · 101 Inlägg

det här med jord är ju en hel vetenskap men skall prova med era tipps///Tack

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang