Lära sig billjud

N1cco Learn by doing it....
26 juli 2007 · 9 Inlägg

Om jag vill ha bra billljud hur ska man då göra asså från grunden?
Vilka kablar man ska sättas vad ochså vidare?
Om jag vill te.x ha 6 Högtalare i bilen och 2 bas högtalare bak hur kopplar jag ihop det då ?
Mvh// Niklas smile

Learn by doing it......
MrTobias
27 juli 2007 · 1 297 Inlägg

Då behöver du minst ett slutsteg. På stereon så har du kablar till högtalarna fram och bak. Sen behöver du en lågnivå kabel som går bak till ett slutsteg. Från slutsteget driver du basarna! För att få ut mer kräm i ljudet så kan du ha 2 slutsteg. Dra kablar från de andra steget till högtalarna fram och klipp av dem från stereon. Så drivs de på de andra slutsteget.

stukastini
27 juli 2007 · 265 Inlägg

MrTobias skrev:
Då behöver du minst ett slutsteg. På stereon så har du kablar till högtalarna fram och bak. Sen behöver du en lågnivå kabel som går bak till ett slutsteg. Från slutsteget driver du basarna! För att få ut mer kräm i ljudet så kan du ha 2 slutsteg. Dra kablar från de andra steget till högtalarna fram och klipp av dem från stereon. Så drivs de på de andra slutsteget.

Fyller på lite

Kan börja med att du behöver strömkabel från batteriet givetvis bak till ditt steg, eller om du nu har fler steg. Finns att köpa så du kan dela strömkablen bak till fler steg med en säkring till varje kabel. Lågnivå är att rekomendera, från cd till steg. En remotekabel från cd,n bak till stegen vilket gör att dina slutsteg startas så fort du startar din cd.

På steget har du 12v, dit ska kablen från batteriet. Sen har du ground/jord, får du leta på en bra jord någonstans i stegets närhet. Tänk på att du kan få slipa till karossen lite där du sätter kablen för att få bättre kontaktyta, lacken gör det sämre mao.


Om du handlar på en firma exemple BRL/MDS så kan du garanterat få en snabbgenomgång av dom ifall du frågar.

-
Christian_
27 juli 2007 · 19 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang