7175
Sök

Framhögtalarna i slutsteg funkar inte :/

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Hejsan köpte ju 6.5" sts hurricane för några dagar sen hade dragit alla kablar som förövrigt kostade skjortan fick sammanlagt ge 1000kr för alla kablar och delare till strömen.

Och nu va jag jätteglad kopplade in allt efter 2dagars kabeldragning och va jätte glad sen drog jag på lite så märkte jag att det va bara basen som spelade testade och såg att jag verkligen hade kopplat allt rätt. Nu till frågan mitt gamla skit steg som är 2.3.4kanals steg kan det vara så att detta inte fungerar? Lampan lyser grönt iallafall men verkar inte ge nått ljud:/

Kan man inte bara dra dom direkt på stereon? Dom är ju billiga och inte så "jättestor" effekt. Och om stereon går sönder blir jag bara glad gammal jävla clarion men tror att det är 4x50w på den. Kan man inte lika bra koppla dom direkt till stereon då?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

21 761 Inlägg
31 juli 2007
Har du testat att byta plats på lågnivåkablarna och kolla om 6,5" fortfarande inte hörs?

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
nee faktist inte tongue bra att du sa de men borde ju fungera då dom sitter som dom gör i stereon tongue

elektriker
591 Inlägg
31 juli 2007
Du säger att bara basen spelar, menar du i 6,5" då? isåfall skulle ja tro att du har ett ställbart filter på steget där du kan välja om det ska vara högpass eller lågpass, antagligen på lågpass nu isåfall.

Men du kanske bara menade att det var baslådan som spelade och 6,5" var helt döda?

---------------> Kimpan

Rörkrökare
575 Inlägg
31 juli 2007
håller med förre gående talare. hur många högtalare har du ikopplat om du bara ha två har du bryggat de rätt då? och steron går ju inte sönder opm du koppla in dom direkt där de kvittar ju om de är mkt watt i högtalarna bara att de blir svår drivna. och va är de för 6.5, de är inte midbasar då? koxialer eller kit?
Senast redigerat av simeboy (31 juli 2007)

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Koaxialer nee ingen bas i högtalarna har inget ljud i högtalarna bara i min 12" bas som är inkopplad via en stömfördelare tongue och ja jorden är kopplad rätt men deremot så börjar jag fundera på om mitt gamla slutsteg är sönder har nämligen brunit en gång tongue

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Men vad händer med stereon ingenting om jag kopplar dom direkt på? För i så fall gör jag nog det pallar inte dryga med steget mer om ingen annan har någon bra ide till vrf det inte fungerar om det nu inte är sönder? Steget alltså.

Son Of Murphy
782 Inlägg
31 juli 2007
Om jag förstått det hela rätt, så är det koaxialer det handlar om?
Annars hade jag tippat på att du koplat fel i delningsfiltret... Råkade jag göra, o det tog mig 2-3dagar att lista ut! big_smile Mycket skruvande på steg kors o tvärs! Höll t.om. på att lämna in bilen för felsökning! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Nee inte så lätt att hålla på med delningsfiltret då jag inte har några förutom på slutsteget och det borde spela ändå i detta fallet hmm får fibbla med det imorrn men kom gärna med mer förslag blir bara glad smile

Sök