6975
Sök

Vilken volym ska jag använda?

Bessewisser
556 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Hallå!

Har nyss köpt ett par begagnade basar! Två st 10" pyramid på 150 w/st men jag har ingen aning om vad jag ska ha för volym till dom basarna dom satt i ett par överdimensionerade lådor på 82 liter/st vilket är bra mycket för stort...

Någon här som vet någon typ "standard" volym för 10 tummare? om lådan ska vara sluten eller portad vet jag inte häller men musiken som ska spelas blir disco/fjortis dunk

Snabb hjälp uppskattas!

//SkyNard

How low

264 Inlägg
3 augusti 2007
har du ingen modell info om basarna ?
så du kan söka fram låtermåttet

Bessewisser
556 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Nja jag har ingen info om dom och dom är ca 10 år gammla så det finns inte någon info

//SkyNard

How low

210 Inlägg
3 augusti 2007
dom basarna slår igenom skapligt lätt, men en sluten låda till "okända"element är att föredra.
antar att det är dom svarta med orange rand runt konen?

645 Inlägg
3 augusti 2007
Du ska definitivt köra med sluten låda till dessa basar, har själv såna 12" o pyramids kompletta kit som jag byggde hemmahögtalare av för flera år sen. Det blir ganska bra tryck i dessa ändå, men kolla om inte brl har kvar sina ritningar till dessa. Annars funkar det nog säkert att bara ta en lådritning till vilken låda som helst med dubbla 10" o köra sluten kontruktion.

Bessewisser
556 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Nemo skrev:
dom basarna slår igenom skapligt lätt, men en sluten låda till "okända"element är att föredra.
antar att det är dom svarta med orange rand runt konen?

Du antar helt rätt!

//SkyNard

How low

311 Inlägg
3 augusti 2007
ha Volymen på max på stereon , AHHAHA

Pv med preppad b20..

Sök