Högnivå koppling

znyder The weirdo with a beardo
4 augusti 2007 · 54 Inlägg

Hallå!
Har en Peugeot 206 GTi och tänkte koppla in en bas.
Men org. stereon har inte lågnivå och kommer därför använda högnivå tills en ny stereo är inköpt.

Jag undrar bara om jag måste använda bakhögtalarna för att få basen att funka? Betyder det att jag inte har några bakhögtalare som fungerar? Kopplar man ur dom eller "lånar" man bara från dom? För högnivåkabeln från steget är inte lång så den når fram till stereon där framme.

Tacksam för svar.

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
znyder The weirdo with a beardo
4 augusti 2007 · 54 Inlägg

Ingen som vet?

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
BAE BilstereoNörd
5 augusti 2007 · 576 Inlägg

Du "lånar" bara signal från de bakre högtalarna, det påverkar inte ljudet eller så i de bakre högtalarna..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
loffe007
5 augusti 2007 · 905 Inlägg

bara koppla parrallelt på bakhögtalarna så löser sig biffen. smile annars är det inte så jobbigt att köra utan bakhögtalare, har inte haft sånna på år och dar. Passagerarna tycker väl inte detsamma eftersom allt dom hör i baksäte är basen. smile

znyder The weirdo with a beardo
5 augusti 2007 · 54 Inlägg

tack så mycket smile
Nu kan jag få bas i bilen wink

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang