Vad skulle ni göra om lådan på bilen rasa 20 mil efter ni köpt den???

Markus_MR2
6 augusti 2007 · 761 Inlägg

Det kanske inte handlar om en blåsning.. Förra ägaren hade kanske ingen aning om att fel fanns, om det ens fanns då?? Du borde ju märkt det när du provkörde om den var så dålig.. Buskört??

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Hellfire
6 augusti 2007 · 160 Inlägg

Begagnadmarknaden när det gäller bilar är full av gallimatias och egocentriska människor som gör vad som helst för att få sina trasiga och defekta bilar sålda. Det finns dock guldkorn av sanningsenliga och gemytliga människor men dom är få. När man köper en begagnad bil och då särskilt en sportigare variant typ GTI, Turbo, GT eller dylik så kan man räkna med att bilen är hårt körd sedan tidigare och att ägarna kanske säljer bilen just p.g.a. att den börjar bli för sliten. Gäller att vara noga som bara den att kolla upp det mesta på bilen innan man slår till.

Jag har själv råkat ut för att ha köpt på mig Pandoras ask fast på fyra hjul. Köpte en gång en Golf GTI 16V-87:a för 12,000 kr. Bilen skulle endast ha en defekt drivknut enligt ägaren. Jag provkörde bilen, kom ett rultande ljud från framvagnen men i övrigt så gick bilen kanonfint och växellådan funkade utan problem. Körde hem bilen, ca 30 mil och bokade verkstadstid hos en bekant som ägde en bilverkstad, han hade också en drivknut liggandes som jag skulle få billigt. Veckan därpå så körde jag dit bilen och fick reda på att drivknuten som skulle vara defekt enligt förra ägaren var nybytt, däremot så kom det rultande ljudet från växellådan. Ett lager i lådan sa min bekant på verkstaden, ”du kan lugnt köra ett tag till, brukar hålla rätt länge ändå”, visst jag han köra ut bilen från verkstaden och skulle backa upp den vid sidan av lokalen och då gick det inte att få in en enda jäkla växel. Var bara att skjuta upp den och börja leta efter bättre låda på skroten. Sedan visade det sig att hela jäkla bilen var ett vrak för fel efter fel kom på löpande band. När jag tänker tillbaka på den bilen så hatar jag den än idag och likaså ägaren som sålde bilen till mig, hans svarta tunga.mad

Det bästa är att man ringer förra ägaren omgående så fort felet visar sig om det kommer samma dag. När jag letade bil förra gången så var jag och tittade på en Saab 9000 2,3. Riktigt fin, nästan rostfri och nybes, bilen ägdes av en äldre herre som var med på provkörningen, vågade av hövliga skäl inte gasa ur bilen så jag valde att bara glida runt. Bilen gick kanon och jag bestämde mig för att köpa den. När jag sedan skulle åka och tanka bilen så drog jag naturligtvis på och märkte direkt att bilen började rycka rätt så rejält varje gång jag trampade gasen i botten. Han kändes också direkt orkeslös vid häftiga gaspådrag. Tänkte att det kanske skulle bli bättre efter ett tag. Tankade lite och körde iväg men samma skit. Blev så fruktansvärt besviken så jag ringde ägaren och sa som det var, han köpte faktiskt tillbaka bilen. Hade som tur var inte hunnit att lägga på pappren för ägarbyte och jag ringde upp honom typ 40 minuter efter att han hade fått mina pengar och vi hade skrivit på pappret. Gubben försökte dock att jag skulle få två tusen och fixa bilen själv men jag ville fasen inte börja med att köpa en defekt bil som var utlovad att vara perfekt. Man kan ha tur ibland.

Senast redigerat av Hellfire (6 augusti 2007)

Kettunen
6 augusti 2007 ·

Min polares låda på en Saab 9000CD Rasa efter 2 mil. Vi han inte ens komma hem med bilen smile

Sushikocken Sleeper
6 augusti 2007 · 3 084 Inlägg

farsan's  MC (honda goldwing 1500) rasade 200mil efter totalrenoverad låda (15k) specialversion av motorn som bara gjordes i några ex. Bakdäcket låste sig i 130-140 var 1 fil mitträcke och han hade sidovagn på. så han bröt nästan ihop för det tar ca 100 timmar att bara plocka ur motorfanskapet ur hojjen förra gången innan renovering. Så nu funderar han på antingen bojsänke eller sälja delar (vilket e jävligt jobbigt).

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
-ROSEN-
6 augusti 2007 · 237 Inlägg

Har stått hela dagen o fixat växellådan....

Men nu kom nästa fel Temp e åt helvete likså oljetämpen....

Mena va faan de måste han märkt själv när han kört istan med bilen ell?

Går d inte att polis anmäla ell nått hell??

Världens Häftigaste....De E Jag de...
NightCruiser
6 augusti 2007 · 1 163 Inlägg

Tycker syn om dig... Fick du inte några pengar av förra ägarn alls?

Hade själv tur för ett år sen, köpte en cheva pickup, kom 3mil sen börja den tappa oljetrycket trots att motorn var nyrenoverad. Stanna på en mack där bilen tvärdog, efter 2 timmar starta den som om inget hänt?
Lämna tillbaka den och fick alla pengar tillbaka.
Nu är den pickupen till salu i GBG; http://www.blocket.se/vi/12511568.htm?ca=20_s

Mvh

Senast redigerat av NightCruiser (6 augusti 2007)

-ROSEN-
6 augusti 2007 · 237 Inlägg

NightCruiser skrev:
Tycker syn om dig... Fick du inte några pengar av förra ägarn alls?

Hade själv tur för ett år sen, köpte en cheva pickup, kom 3mil sen börja den tappa oljetrycket trots att motorn var nyrenoverad.
Lämna tillbaka den och fick alla pengar tillbaka.

Inte ett öre...

skickade ett sms till han nu..o skrev att han måste vetat om felet med tempen när man kör istan...

Seriöst de måste finnas något man kan göra ell?

Världens Häftigaste....De E Jag de...
-ROSEN-
6 augusti 2007 · 237 Inlägg

NightCruiser skrev:
Stämma honom? Eller ja, du kan ju alltid "hota" med det men om han beter sig illa redan nu så är han nog inte rädd för att bli dragen upp i rätten heller....

Går ner till polisen imorgon o kollar vad dom säger...
Känns för djävla surt detta...

Måste jue finnas någon lag för att personer inte ska få göra sånt här...

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang