9432
Sök

Vad passar i Golf III / Vento

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Heej . Jag håller på å grejar lite med första bilen nu . Tänkte jag skulle uppdatera Ljudet lite . Har varit ute å mätt lite men får det inte att stämma med måtten på några basar på nätet : / Därför undrar ja vad ni kör dem i era Golf / Ventosar Eller om det är någon annan som vet några basar å mått som funkar . Framförallt framdörrar och hatthyllan . Ska inte kosta massor utan ligga på ett vettigt pris . Kom med så mycket förslag å tips som möjligt : P

Tack på förhand // Linus

___
\__
___o__|

2 644 Inlägg
10 augusti 2007
Köp ett par skapliga 6'9er sen får du kapa ur o sätta i dom i hathyllan gjorde det på morsans vento vart jävla bra och låter mycke mycke bättre dom köpte jag på rea för 295 kr mds är det riktigt bra låter det smile

Johan Lindgren

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Köp ett par skapliga 6'9er sen får du kapa ur o sätta i dom i hathyllan gjorde det på morsans vento vart jävla bra och låter mycke mycke bättre dom köpte jag på rea för 295 kr mds är det riktigt bra låter det smile

Det jobbiga är att jag vill inte bohöva kapa allt förmycket i plåten : / Men i värsta fall får det bli det . Men framdörrarna är fortfarande det största problemet : /

___
\__
___o__|

2 644 Inlägg
10 augusti 2007
Karlss0n skrev:
Lindgren_ skrev:

Det jobbiga är att jag vill inte bohöva kapa allt förmycket i plåten : / Men i värsta fall får det bli det . Men framdörrarna är fortfarande det största problemet : /

Jag kapade på som fan vart perfekt.. smile

Hmm bara kolla vad det är för storlek på orginalarna och köpa ett par värre i samma storlek smile

Johan Lindgren

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Karlss0n skrev:
Lindgren_ skrev:

Hmm bara kolla vad det är för storlek på orginalarna och köpa ett par värre i samma storlek smile

Det är det ja har gjort men jag hittar inga med rätt mått : /

___
\__
___o__|

2 644 Inlägg
10 augusti 2007
Karlss0n skrev:
Lindgren_ skrev:
Karlss0n skrev:

Det står ju i tumm ska ju inte va nåra problem och hitta... hur stora ska dom va då ? i tumm allså.. så ska jag hitta nått åt dig smile

Johan Lindgren

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Karlss0n skrev:
Lindgren_ skrev:

Jag kapade på som fan vart perfekt.. :)

Hmm bara kolla vad det är för storlek på orginalarna och köpa ett par värre i samma storlek :)

Det står ju i tumm ska ju inte va nåra problem och hitta... hur stora ska dom va då ? i tumm allså.. så ska jag hitta nått åt dig :)

Alltså yttermåttet stämmer på alla men det är monteringshålens mått som inte stämmer . Ytterdiametern är 165mm ( 6,5" ) Men monteringshålet på den som sitter i är ca 155mm å på alla på nätet är det typ 144 mm å det blir för litet . Men ja sak försöka hitta nån här hemma som har ett par 6,5 liggande å prova med dom : P

___
\__
___o__|

2 644 Inlägg
10 augusti 2007
Karlss0n skrev:
Lindgren_ skrev:
Karlss0n skrev:

Det står ju i tumm ska ju inte va nåra problem och hitta... hur stora ska dom va då ? i tumm allså.. så ska jag hitta nått åt dig smile

Alltså yttermåttet stämmer på alla men det är monteringshålens mått som inte stämmer . Ytterdiametern är 165mm ( 6,5" ) Men monteringshålet på den som sitter i är ca 155mm å på alla på nätet är det typ 144 mm å det blir för litet . Men ja sak försöka hitta nån här hemma som har ett par 6,5 liggande å prova med dom : P

okey gör det. Passar det inte tror jag det ska finnas "addapterplatter" för högtalarna.. ring till brl eller något ställe där du vill köpa dina högtalare och snacka med dom , dom vet självkalrt bäst smile

Johan Lindgren

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Karlss0n skrev:
Lindgren_ skrev:

okey gör det. Passar det inte tror jag det ska finnas "addapterplatter" för högtalarna.. ring till brl eller något ställe där du vill köpa dina högtalare och snacka med dom , dom vet självkalrt bäst smile

Kollade efter adapterplattor men de fanns inte . Men som sagt var ja ska prova mig fram först annars får det bli ett samtal till BRL : P Men tack för hjälpen iaf

___
\__
___o__|

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Finns det fler som har några förslag ?

___
\__
___o__|

Biltokig
870 Inlägg
10 augusti 2007
Du har 6,5" i fram & bakdörrar
4" på panelen

Kort sagt så borde du ha svårt att undvika att hitta högtalare som passar! du kan klämma i nästan vilka 6,5or i dörrarna utan att behöva kapa... i panelen är det lite trängre om du ska ha i 4" med rejäl magnet men med lite vilja går allt...

Förstår inte riktigt ditt problem dock... Sitter det förminskningsplattor i? kan du ta kort på det hela så kanske man kan jämföra och se vad som inte stämmer? smile
Senast redigerat av Mr_Gear (10 augusti 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
Mr_Gear skrev:
Du har 6,5" i fram & bakdörrar
4" på panelen

Kort sagt så borde du ha svårt att undvika att hitta högtalare som passar! du kan klämma i nästan vilka 6,5or i dörrarna utan att behöva kapa... i panelen är det lite trängre om du ska ha i 4" med rejäl magnet men med lite vilja går allt...

Förstår inte riktigt ditt problem dock... Sitter det förminskningsplattor i? kan du ta kort på det hela så kanske man kan jämföra och se vad som inte stämmer? smile

Jag skall försöka få tag i någon som har ett par 6,5 å provmontera lite så får vi se om vi lyckas lösa problemet annars lägger ja upp lite bilder på det : P

___
\__
___o__|

BilstereoNörd
576 Inlägg
11 augusti 2007
Det passar med 6,5" som har iso chassi! så att du får dit orginalgallret.. och det 144mm måttet du hittar på nätet är baffelhåls måttet. för normalt är de ca 165mm.. och de flesta högtalare med plåtchassi har dessa extra ISO hål som behövs för att inte behöva modda.
Med gjutna chassi så blir det svårt att få dit orginalgallret..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Sök