9437
Sök

tips på bra bilstereo(huvudenhet)

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
ja som topiken lyder så börjar jag snegla på ny bilstero till 940in så vad rekommenderar ni

Kraven är:

Usb ingång på fronten för mp3 spelaren
nån kul display smile
bra lågnivå
prisklass mellan 2000-3000

165 Inlägg
11 augusti 2007
Jag kör på en Clarion DB568RUSB, den är enkel att tyda, kan koppla in USB direkt i fronten och den har 2 x AUX uttag på baksidan.
Vill minnas att jag gav 2190:- för den.
Den är min rekomendation

mvh JH

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
JH skrev:
Jag kör på en Clarion DB568RUSB, den är enkel att tyda, kan koppla in USB direkt i fronten och den har 2 x AUX uttag på baksidan.
Vill minnas att jag gav 2190:- för den.
Den är min rekomendation

mvh JH

vart köpte du den? mds?

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
har den lågnivå? för hitta den på mds sida och stod lite dålig info om den där

165 Inlägg
11 augusti 2007
Jag köpte den ute i butik, sitter och kollar om där e lågnivå. Vad gör det om där är det eller inte? är inte så hemma på stereo teknik

BilstereoNörd
576 Inlägg
11 augusti 2007
Kanske en Sony CDX-GT410U 1395kr..USB och Aux-ingång på fronten + lågnivå.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
JH skrev:
Jag köpte den ute i butik, sitter och kollar om där e lågnivå. Vad gör det om där är det eller inte? är inte så hemma på stereo teknik

det är så att du kan koppla in en extern förstärkare/slutsteg du drar en signal kabel eller även kallad lågnivå kabel från bilstereon till slutsteget

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Kanske en Sony CDX-GT410U 1395kr..USB och Aux-ingång på fronten + lågnivå.
// Tommy

den såg ju klart intressant ut men tyvärr var det för få långnivå utgång vill minst ha två

BilstereoNörd
576 Inlägg
11 augusti 2007
Då kanske denna passar bättre Kenwood KDC-W6537UY 1950kr  Den har USB kontakten i ändan på en sladd som sitter på baksidan så slipper du ha HDD-kablar, USB minnen hängande på fronten..

BAE SPLpro (dB-mätare)

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1312 kika även på denna för har panasonic sen tidigare och varit nöjd med men var tyärr ingen teknisk data på den och vill gärna ha usb kontakten på fronten för den kabeln jag använder till min mp3 spelare använder jag till datorn för överföra musik mm till knöligt om man måste lossna bilsteron varje gång man ska ha kabeln

BilstereoNörd
576 Inlägg
11 augusti 2007
Du behöver inte lossa stereon, kabeln drar du fram och gömmer nånstans när du monterar stereon.. så att den alltid finns framme i handskfacket eller nån annat litet fack..

Jo den Panasonic spelaren har oxå 2x lågnivå..

BAE SPLpro (dB-mätare)

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Du behöver inte lossa stereon, kabeln drar du fram och gömmer nånstans när du monterar stereon.. så att den alltid finns framme i handskfacket eller nån annat litet fack..

jo men den usb kabeln jag använder till mp3 spelaren använder jag ju som sagt till datorn och då måste lossa den på baksidan av bilstereon mkt lättare om usb kontakten är front monterad

den panasonicen CQ-C5355N det är en lucka där för usbn eller ser jag helt fel? för tycker jag ser nått med open längst ner i hörnet

Im Awesome!!
281 Inlägg
11 augusti 2007
TobbeTT skrev:
BAE skrev:

jo men den usb kabeln jag använder till mp3 spelaren använder jag ju som sagt till datorn och då måste lossa den på baksidan av bilstereon mkt lättare om usb kontakten är front monterad

den panasonicen CQ-C5355N det är en lucka där för usbn eller ser jag helt fel? för tycker jag ser nått med open längst ner i hörnet

Men köp en förlängningssladd till usb kontakten (pris ca 15-25kr) då kan du dra den dit du vill + att du kan ta med dig datakabeln oxå.

Jag skulle iaf ha tagit Kenwooden då de låter trevligt och har usbn bak istället för fram. Har nämligen på fronten nu och kan säga att det är fult, stöldbegärligt och riskabelt då man lätt kan knäcka usbstickan.

Åk på rätt sätt, åk brett :D

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
kenny_s skrev:
TobbeTT skrev:
BAE skrev:

Men köp en förlängningssladd till usb kontakten (pris ca 15-25kr) då kan du dra den dit du vill + att du kan ta med dig datakabeln oxå.

Jag skulle iaf ha tagit Kenwooden då de låter trevligt och har usbn bak istället för fram. Har nämligen på fronten nu och kan säga att det är fult, stöldbegärligt och riskabelt då man lätt kan knäcka usbstickan.

o fan det finns skarvkabel för usb? smile vart köper man det
jo det ligger nått i det du säger smile
men tack för alla inlägg fått nått att fundera på fram till löning smile

BilstereoNörd
576 Inlägg
11 augusti 2007
Kabeln på Kenwood spelaren är ca 80cm och det sitter en USB-kontakt i ändan på kabeln så den ska du nog inte behöva skarva.. bara dra fram kontakten till nått lämpligt ställe...
// Tommy

BAE SPLpro (dB-mätare)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 augusti 2007
jag skulle rekomendera nån kenwood, har fastnat för dom efter ett X antal olika stereo smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

948 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
Aha ok va smidigt och ursäkta om man är trög är lite trött får nog bli en keenwood när löningen kommer.. tack  för hjälpen smile .

Sök