1843
Sök

960 sänker när jag bromsar??

26 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Varför sänker sig min stereo volymen när jag bromsar kraftigt och hur fixar jag det??? Tacksam för svar

4 571 Inlägg
13 augusti 2007
Vore ju bra att skriva vilken stereo du har, är det original eller eftermarknads?

26 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
pioneer deh-p70 tror jag den heter...

Tyskstuk.se
630 Inlägg
13 augusti 2007
Jag skulle gissa på klapp i någon kabel.
Om det inte är så att den sänker när du står helt stilla och trycker på bromsen.. isf har du säkert kopplat något riktigt fel tongue

391 Inlägg
14 augusti 2007
vet ju att vissa orig stereo i volvo  ökar/sänker volymen beroende på hastigheten.

658 Inlägg
14 augusti 2007
Slutsteg, basar och grejer? Nu vet inte jag hur det ser ut på volvo men kan ju vara så att batteriet inte räcker till eller är i bästa kvalitet längre och att du tappar kräm från generatorn när bromsservon får jobba ordentligt..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

1 741 Inlägg
14 augusti 2007
testa stå och spela stillastående och bromsa kraftigt ett par ggr eftervarann. bilen brukar gå ruggigt dåligt och generatorn laddar dåligt. skaffa ett till batteri kanske? kan hjälpa

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

26 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
grejen är den att jag har ju inget värstingbygge, driver bara en tia i skuffen utöver standardhögtalarna.... Då ska man väl inte behöva sätta in ett till batteri???

Tyskstuk.se
630 Inlägg
14 augusti 2007
LiveFast skrev:
grejen är den att jag har ju inget värstingbygge, driver bara en tia i skuffen utöver standardhögtalarna.... Då ska man väl inte behöva sätta in ett till batteri???

Nej det ska du inte behöva. Men om det bara inträffar när du kör så är det garanterat glapp i antingen stereon eller slutstegen. iom att du bara har en bas + orginal högtalare så antar jag att du kör högtalarna på stereon... så isf är det nog något med stereon. testa en annan stereo om du har möjlighet

Egenföretagare
2 496 Inlägg
14 augusti 2007
den kan ha inbyggd mic det har min piooner, bara stänga av den funktionen så är volymen samma oavsätt fart.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

658 Inlägg
14 augusti 2007
Fast grejerna kan ju dra mycket ström utan att vara värstingbygge. Nu borde det inte vara någon fara, men ett dåligt battri så krävs det inte mycket. Bara att prova sig fram. Testa koppla ur steget, testa låna någons stereo, låna och prova med annat batteri tex..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Sök