1847
Sök

konstantström i 960??

26 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
Hej, har nyss köpt en 960 ´95a där förra ägaren gjorde ett halvhjärtat men helpundigt försök att koppla in iso utan att köpa direktskarvkontakten. Så när jg nu skulle göra färdigt så får jag inte till det med konstantströmmen till stereon så den håller inget minne i inställningar och radikaanaler, är detnån som vet vilken färg konstantströmmen har i orginalkabelsrumpan Vill helst undvika att dra en separat kabel från batteriet....
Tacksam för svar...

948 Inlägg
11 augusti 2007
har du tillgång till multimeter eller nått liknande mätinstrument så är det bara du mäter dig fram smile

26 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
har en vanlig simpel testmejsel, men den fann inte ström på någon sladd i strumpan så länge tändningen var av....

948 Inlägg
11 augusti 2007
LiveFast skrev:
har en vanlig simpel testmejsel, men den fann inte ström på någon sladd i strumpan så länge tändningen var av....

men fungerar den som den ska alltså testa där det vet fungerar wink för varit med en gång den inte funkat och nu vet jag inte om jag är helt ute och cyklar är inte konstant strömmen antinge röd eller gul eller är det bara på själva bilstereo kabeln?

26 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
konstantströmmen är gul på stereokablarna men dock inte på orginalkablarna på någon bil såvitt jag vet...

948 Inlägg
11 augusti 2007
LiveFast skrev:
konstantströmmen är gul på stereokablarna men dock inte på orginalkablarna på någon bil såvitt jag vet...

nej så var det.. ursäkta är trött wink

3 Inlägg
15 augusti 2007
kontanströmmen är väll röd i bilen och den gula kabeln är minne, vart iaf så på min 850.

Smålänning
7 887 Inlägg
15 augusti 2007
snow skrev:
kontanströmmen är väll röd i bilen och den gula kabeln är minne, vart iaf så på min 850.

Så är det på min SAAB med. Konstantströmmen är röd och minnet är gult.

På min bil hade dock förra ägaren gjort ett halvhjärtat försök med ISO också... Han hade kopplat huvudströmmen på dimmerkabeln till instrumenten... Var lite halvhjärtad funktion på stereom tills jag kom på det...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök