4701
Sök

vad kan man täta med mellan bas och låda?

ClubJDM
531 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Vad kan man täta med mellan basen och lådan???
hålet blev någon millimeter för stort

tacksamm för alla svar

Proljece?
1 464 Inlägg
17 augusti 2007
Blir nog svårt lägg i en ring finns att köpa till plast byggen på te.x mds eller så moddar du själv kan du inte bara byta ut framsidan?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

ClubJDM
531 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
funkar det inte med lite tätnings silikon tror du bara så att inte luften ska komma ut och in i smyg

Proljece?
1 464 Inlägg
17 augusti 2007
Hur stor är glipan? Tror inte det är jätte bra men testa själv hade jag byggt om lådan. Bara till att köpa ny framsida på lådan? Har du tätat med silikon inne i lådan?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

ClubJDM
531 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
glippan är inte alls stor men är osäker på om det kan komma in luft eller ej

jopp
Senast redigerat av WaoW (17 augusti 2007)

265 Inlägg
17 augusti 2007
WaoW skrev:
funkar det inte med lite tätnings silikon tror du bara så att inte luften ska komma ut och in i smyg

Blir nog svårt vid en sån glipda. När man dessutom silikonar en låda så skall man inte ha någon bas i föräns det är torkat och klart. I den kemiska processen så kommer det, hmm ättiksyra om jag ej minns fel. Aja det kommer iaf något som fräter på basen/basarna om man monterar i direkt. Och jag antar att du lär ha din bas direkt om du ska ha någon chans att kunna täta vid glipan.

Går det inte att med lite pill få bort framsidan och göra enbart en ny sådan?

-

6 851 Inlägg
17 augusti 2007
Det du kan göra är att tillverka en ny baffel och sätta utanpå den du sågade fel. Detta blir bara bättre då din baffel blir tjockare.Du måste inte ha samma tjocklek på din nya baffel, utan räcker med 10mm MDF, bara du skruvar och limmare den tätt mot den gamla baffeln.

Colaberoende
1 219 Inlägg
17 augusti 2007
Jag har tätat mina byggen med cellplast. T.ex sådant som man får med när man köper en ny tv eller stereo som ligger runt för att inte skada apparaten. Det funderar kanonfint.
Skulle också kunna gå att täta med eltejp på högtalarens sida. Det är ju rätt så mjukt och du kan ju få det rätt så tätt.

/Ena

Sök