viner i högtalaren

ronne
1 juli 2007 · 796 Inlägg

japp det viner i högtalaren framsystemet asså tongue har kopplat den till ett slutsteg bak i bilen undrar värför jag får detta missljud fick det i en annan bil med vill jag minnas kan det vara för dåligt jordat eller så?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
timpan_87
1 juli 2007 · 781 Inlägg

generatorvinner? ändast när bilen är igång? sätt störningsfilter i så fall

ronne
1 juli 2007 · 796 Inlägg

timpan_87 skrev:
generatorvinner? ändast när bilen är igång? sätt störningsfilter i så fall

japp stämmer, var hittar man ett sånt filter?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Drönirettab
1 juli 2007 · 21 761 Inlägg

Är det samma bil fortfarande, den som du har ett fyrkanaligt steg i och funderade på att byta HU?

Bi0HaZZarD Speed FMK
1 juli 2007 · 849 Inlägg

störningsfilter funkar sällan. Bättre att dra om kabeln som ger slutsteget ström. Det är nämligen det som är ditt problem. Troligen är lågnivå kabeln (RCA kabeln) dragen på samma sida av bilen som strömkablarma till slutsteget. när då bilen varvar och generatorn laddar med bildas det ett magnetfält runt din strömkabel som i sin tur sedan stör lågnivån och orsakar ett vinande ljud som ökar i frekvens parallellt med bilens varvtal. Det enklaste är då som jag skriver ovan dra om kabeln och lägga den på andra sidan bilen.

Mvh Ludde

timpan_87
1 juli 2007 · 781 Inlägg

Bi0HaZZarD skrev:
störningsfilter funkar sällan. Bättre att dra om kabeln som ger slutsteget ström. Det är nämligen det som är ditt problem. Troligen är lågnivå kabeln (RCA kabeln) dragen på samma sida av bilen som strömkablarma till slutsteget. när då bilen varvar och generatorn laddar med bildas det ett magnetfält runt din strömkabel som i sin tur sedan stör lågnivån och orsakar ett vinande ljud som ökar i frekvens parallellt med bilens varvtal. Det enklaste är då som jag skriver ovan dra om kabeln och lägga den på andra sidan bilen.

Mvh Ludde

hum nja jag har kablarna på varsin sida och jag får störning.. vist kan de va en anledningn men inte alltid.. filter funkar kanske inte alltid men i vissa fal. kan va värt att testa

ronne
1 juli 2007 · 796 Inlägg

Drönirettab skrev:
Är det samma bil fortfarande, den som du har ett fyrkanaligt steg i och funderade på att byta HU?

japp samma bil, samma steg, fast jag har bytt hu nu

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
ronne
1 juli 2007 · 796 Inlägg

timpan_87 skrev:

Bi0HaZZarD skrev:
störningsfilter funkar sällan. Bättre att dra om kabeln som ger slutsteget ström. Det är nämligen det som är ditt problem. Troligen är lågnivå kabeln (RCA kabeln) dragen på samma sida av bilen som strömkablarma till slutsteget. när då bilen varvar och generatorn laddar med bildas det ett magnetfält runt din strömkabel som i sin tur sedan stör lågnivån och orsakar ett vinande ljud som ökar i frekvens parallellt med bilens varvtal. Det enklaste är då som jag skriver ovan dra om kabeln och lägga den på andra sidan bilen.

Mvh Ludde

hum nja jag har kablarna på varsin sida och jag får störning.. vist kan de va en anledningn men inte alltid.. filter funkar kanske inte alltid men i vissa fal. kan va värt att testa

jao jag har som dig drait strömkabeln på vänster sida och lågnivå på höger så tror inte det är några problem där. men som sagt var hittar jag störnings filter finns det på brl?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
timpan_87
2 juli 2007 · 781 Inlägg

vet inte men både biltema mekonomen å alla såna butiker borde ha de.

ronne
12 augusti 2007 · 796 Inlägg

timpan_87 skrev:
vet inte men både biltema mekonomen å alla såna butiker borde ha de.

har köpt filter nu men det är 2 bruna kablar som sitter på filtret som jag antar ska jordas gör det nåt om jag jordar dom på samma ställe. och var ska jag sätta dom bakom stereon eller bak i skuffen vid steget.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
loudness
12 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

ronne skrev:

Drönirettab skrev:
Är det samma bil fortfarande, den som du har ett fyrkanaligt steg i och funderade på att byta HU?

japp samma bil, samma steg, fast jag har bytt hu nu

bytat hu där har du felet om de viner efter bytet.. va det en ny spelare? hur är spelaren jordad?

ronne
12 augusti 2007 · 796 Inlägg

loudness skrev:

ronne skrev:

Drönirettab skrev:
Är det samma bil fortfarande, den som du har ett fyrkanaligt steg i och funderade på att byta HU?

japp samma bil, samma steg, fast jag har bytt hu nu

bytat hu där har du felet om de viner efter bytet.. va det en ny spelare? hur är spelaren jordad?

japp en sprillans  jvc kd-dv7302. jorden är original sen fabrik skulle jag tro.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
ronne
12 augusti 2007 · 796 Inlägg

ronne skrev:

timpan_87 skrev:
vet inte men både biltema mekonomen å alla såna butiker borde ha de.

har köpt filter nu men det är 2 bruna kablar som sitter på filtret som jag antar ska jordas gör det nåt om jag jordar dom på samma ställe. och var ska jag sätta dom bakom stereon eller bak i skuffen vid steget.

nån som har 2 snabba svar?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
-ROSEN-
13 augusti 2007 · 237 Inlägg

Hur har du kopplat minus kabeln till steget==?? om du inte har den kopplad direkt på batteriet så gör de så försvinner de garanterat...

Världens Häftigaste....De E Jag de...
andreas_gbg_
13 augusti 2007 · 1 634 Inlägg

Ofta är kabeldragningen runt steget boven.. se till att lågnivån ligger helt fritt.

Numera Saab 9-5 Aero -00
tsdi Egenföretagare
13 augusti 2007 · 2 496 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Ofta är kabeldragningen runt steget boven.. se till att lågnivån ligger helt fritt.

Precis det var mitt problem, placerade steget i ett sidofack i skuffen och kablarna kom för nära varandra, men isär så mycket det gick på kablarna, och sen linda in rca kablarna i aluminiumfolie så var problemet löst !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Andreehellstrom
22 augusti 2007 · 131 Inlägg

jord fel i bilen ! hade samma sak! mer jag gasade så mer tjöt det i diskaterna

Av små grisar blir det stora svin
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang