4481
Sök

Ang sluten låda, max/min liter

265 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Jag brukar mata in parametrar och pyssla tills jag får en bra låda. Men började nu fundera på en sak. Många tillverkare anges max och min sluten låda. Ang mina kicker Cvr 15" så står det Min; 51 liter och max 157 liter. Vad blir skillnaden i basen men en stor respektive liten sluten låda. Jag har 2 st 15" och vill hålla lådan så liten som möjligt så när jag låser litern på 110 kan jag bygga 30cm djup, 55 hög och 80cm bred.

-

21 761 Inlägg
22 augusti 2007
Två av skillnaderna är att basen spelar djupare med större låda och får även större konutslag.

265 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Två av skillnaderna är att basen spelar djupare med större låda och får även större konutslag.

Där ser man, borde jag iof kunnat lista ut om jag ansträngt mig lite, haha big_smile. Någon som har erfarenhet av kicker cvr 15"? Får väll bygga 2 lådor om det så är men 2 st 15" bör prestera ganska bra även om det är en liten låda. Haft en budget 15" förut, lightning audio så det går knappast att jämföra men den levererade massa djupbas i en mellanstor sluten låda. 2 st kicker lär knappast vara sämre, eller?

-

Sök