jaha, dags för vinterbil:(

mathias_855
27 augusti 2007 · 28 Inlägg

Jaha, då står den dystra tiden snart utanför dörren å knackar. alltså dags för vinterbil.
V70n in i garaget där 242an står å skäms. men ett plus, bakhjulsdrift;)

vad kör ni folk för kul på vintern???

lelleal
27 augusti 2007 · 1 150 Inlägg

går de inte köra en v70 på vintern ?:S

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
27 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

lelleal skrev:
går de inte köra en v70 på vintern ?:S

kanske är mkt fräsch och han vill inte att saltet ska äta upp bilen... bara en gissning smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
lelleal
27 augusti 2007 · 1 150 Inlägg

_Glenne_ skrev:

lelleal skrev:
går de inte köra en v70 på vintern ?:S

kanske är mkt fräsch och han vill inte att saltet ska äta upp bilen... bara en gissning smile

Kanske de låter lite konstigt bara roll

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
mathias_855
27 augusti 2007 · 28 Inlägg

saltet äter ju sej igenom snabbare än råtterna. bättre saltet får något rejält att äta sej igenom. typ 1mm tjock plåt i 242an...

newkie
28 augusti 2007 · 250 Inlägg

Känns som att det inte blir mkt mer vinterbil än en vovlo, grannen har en v70 han kör på vintern, han verkar inte ha några problem med det wink

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
båge montör och hobby mekaniker
28 augusti 2007 · 2 672 Inlägg

åker antlaglien 745 i vinter å ställer in BMWn å jobbar lite på den smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
_deki_
28 augusti 2007 · 281 Inlägg

de blir en nissan almera och en mercedes E 200  (2001)

/Deki
tecman
28 augusti 2007 · 1 741 Inlägg

blir ingen vinterbil i år för att spara pengar till sommarbilen. ställa av den i ett garage, säga upp garaget i skeå och bara böra spara.. sad kommer bli en LÅÅÅNG vinter utan något att plåga sönder sad

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
jonesono Personal- och beteendevetare
28 augusti 2007 · 1 082 Inlägg

Blir nog som tidigare år att sälja "sommarbilen" och inköpa sig en "vinterbil", för att till våren sälja "vinterbilen" och köpa en "sommarbil" igen. smile Mkt humor!
Man hinner ju iaf knappt tröttna på bilen om man gör så.
Ut med e30:n och kanske in med en e34/e36..

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
richardoo290 VOLVO for life..
28 augusti 2007 · 2 113 Inlägg

ska du ha bilen hela livet eller?   kör du på vintern med den kanske du får lite rost om typ 10 år om du inte sköte den...    fan då ska du nog sälja den ändå....

richardoo290 VOLVO for life..
28 augusti 2007 · 2 113 Inlägg

fan min bil e sen 88:a   ... de e ett bra tag sen...  rosten har börjat komma nu på senare år...  de första 15 åren har den vart rostfri... och den är vinterkörd....   liksom...  de går att köra bil på vintern...   slappna av....

Pan
28 augusti 2007 ·

Behöver ingen vinterbil för min bil är en såkallad allaround bil som både klarar vinter och sommar tongue

mathias_855
28 augusti 2007 · 28 Inlägg

nja. anledningen e mest att ja har den försäkrad på mej själv = svindyr försäkring + att man uppskattar bilen mera sen när man plockar fram den på våren, när man har åkt skramlig konservburk hela vintern!!!

Pan
28 augusti 2007 ·

nja. anledningen e mest att ja har den försäkrad på mej själv = svindyr försäkring + att man uppskattar bilen mera sen när man plockar fram den på våren, när man har åkt skramlig konservburk hela vintern!!!

Online

Hade jag haft råd med fin sommarbil skulle jag inte heller vinterköra skojjde bara lite innan. Det är ju bara roligt att köpa en vinterbil som man kan svinköra med utan att bli allt för ledsen om det händer något. smile

Erick
28 augusti 2007 · 4 767 Inlägg

C4an rullar året om smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
klinder ...
28 augusti 2007 · 227 Inlägg

Jag kommer åka i bilen som jag har uppe på garaget och jag längtar redan big_smile fyrhjulsställ med 200hk+ är riktigt gött big_smile

Sen att man kan slänga in div. skidutrustning i bilen för att sen kunna åka till skidbacken och rasta sig själv är ju en annan fördel (att det är kombi alltså)

Senast redigerat av klinder (28 augusti 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Sampler
28 augusti 2007 · 60 Inlägg

har varit och hämtat en fräsch jetta -88 idag, mysig bil på vintern

V40 1.6 -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang