1576
Sök

Nya "bagageluckshögtalare" till en Audi a4 -00 sedan

MD
1 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare, är en riktig sopa på allt som har med högtalare att göra, därför vänder jag mig till experterna: Er!

Eftersom jag tycker mina högtalare vid bagageluckan är aningen för veka, egentligen är hela ljudsystemet för vekt (men aja). Har jag nu kommit fram till att dom skall bytas mot några bättre, och med lite "tryck" i!

Så, vad skall jag ha för några? Jag har en stereo på 4x45watt, så ett par lättdrivna är att föredra.
Kan tänka mig att om nödvändigt köpa ett till slutsteg för att kunna fokusera på dessa två där bak.

Och då låta stereons 4x45wattare driva dörr-högtalarna.

Kort:
Byta ut de två vid bagageluckan mot några lättdrivna och med bra tryck i, kan tänka mig att köpa ett slutsteg för att få dom att fungera optimalt.

Det är inga stora pengar vi talar om, så inge rikemans förslag smile

Vad föreslår ni?

Undrar ni något, fråga!
/mvh Raste!

RM-operatör
667 Inlägg
31 augusti 2007
"Rockford Fosgate P152C"           5,25" 898:-
"Rockford Fosgate P163 Punch"    6,5"  998:-

Är inte själv någon superexpert,men det jag vet är att Rockford Fosgate är bra grejjer till ibland rimligt pris=)

Ovan har du två förslag,och priserna är hämtade från BRL.se
Eftersom jag inte vet om det är 5,25" eller 6,5"  som du har så är båda med.
Stereon räcker rätt bra till att driva dem,men om du vill så kan du köpa till ett steg, Biltemas steg med artikelnr 31-821 för 495:- räcker gott och väl till dem.

Så totalkostnaden blir cirka 1400-1500:-,och då har du fina högtalare=)

6 851 Inlägg
31 augusti 2007
innan du köper andra högtalare: köp steg först och se om du bli nöjd.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 september 2007
Hej, jag skulle satsa på ett kit system och sätta fram ist... Finns ju väldigt bra infärtningar för att vara original, nästan bara att bulta dit... Ger mycket mer ljud för pengarna...

Sök