4495
Sök

Högtalare till dörrarna eller 6:9?

4 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Halloj jag har två 12" basar i bilen men dom överröstar dom som sitter i dörrarna rätt lätt även om jag drar på tp till volym 20 av 60 vad är bäst enligt er och exempel vore kanon måste även bygga om baslådorna något exempel där me kanske har en saab 900

Tänkte det om man köper 6:9 kan man inte ha dom i bagaget me? eller låter det åt skogen då ?

Tacksam för Svar snarast

cool

Son Of Murphy
782 Inlägg
1 september 2007
Andreas1984 skrev:
Halloj jag har två 12" basar i bilen men dom överröstar dom som sitter i dörrarna rätt lätt även om jag drar på tp till volym 20 av 60 vad är bäst enligt er och exempel vore kanon måste även bygga om baslådorna något exempel där me kanske har en saab 900

Tänkte det om man köper 6:9 kan man inte ha dom i bagaget me? eller låter det åt skogen då ?

Tacksam för Svar snarast

cool

Tjena!

Slänger du i 6:9or så behöver du inte ha några högtalare i dörrarna eller så. Jag gjorde det misstaget att slänga i 6:9or i min Audi, när jag redan hade ett framsystem som gick på slutsteg, och som det är nu hör jag ingenting ifrån mitt framsystem, utan allt ljud kommer bakifrån...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 september 2007
Ja men gaina ner steget om problemet är för mycket bas...
Är det att framsystemet inte hänger med så ska du ju satsa på ett nytt kitsystem för minst 1500 och driva det med ett steg,....

4 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Okej då blir det nog ett par 6:9:or i stället någon somm ve ett bra märke för typ runt 1000-2000kr?

21 761 Inlägg
2 september 2007
JBL T-595, finns bla hos www.brl.se . De kan spela högt och låter bra för pengarna enligt flera som har testat dem.

4 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Okej det ser lovande ut=) ska nog till nån brl butik om nån vecka undrar om man kan slänga in dom 6:9 i hatthyllan där saab har sina orginal högtalare nån som vet eller kan man be brl om det?

Sök