25 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare, köpte mig en Ford Sierra idag, fick med en gammal(alltså riktigt gammal) volvokassettradio och ett par småhögtalare(troligen sprängda) som var för små för orginalhållarna där bak så dom hade bundit fast dom. *suck*
Nåväl. Jag har tänkt köpa ny huvudenhet, två högtalare fram och så nya högtalare bak som passar i orginalhållarna så jag slipper såga i hatthyllan. Nu till problemen:
Det finns inga högtalare fram, men det finns ett väldigt fint tomrum på framdörrarna som det verkligen skull passa med ett par högtalare i, nån som vet om det går och hur svårt det kan vara att fixa?
Jag har ingen aning om vad det är för storlek på högtalarna bak(bilen finns ju inte på BRL.se), nån som vet?
Och sen det sista då, jag har absolut INGEN aning om vad jag ska köpa för prylar. Jag vill ha bra ljud, men jag är inte överdrivet kräsen. Stereon ska klara MP3-format och ha USB-ingång, tänkte plocka med den till ny bil i vår så den kan väl vara rätt bra iaf.
Klarar man sig på 2000 på det?
Och högtalare vet jag inte alls vad som är bra och dåligt, så där får ni gärna bomba med tips och råd. Tack!