3370
Sök

Hög baspik alltid när man stänger av stereon

4 571 Inlägg
31 oktober 2005
ville bara tillågga att jag ahr samma problem men på min valiga stereo inne. det smäller till som satan när jag slår av stärkaren...

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
31 oktober 2005
Trådstartare
Sharky skrev:
Inte nödvändigtvis. Försök jorda lågnivåkabelns skärm mot chassiet på din HU och se om spikarna försvinner.
Försvinner problemen då så kan du till nöds jorda mot chassiet även om det bästa skulle vara att öppna din HU och försöka fixa felet.

/Göran

"det bästa skulle vara att öppna din HU och försöka fixa felet."
var ska man börja fixa när man har öppnat HUn då? big_smile

10 287 Inlägg
31 oktober 2005
Om signaljorden sticker så är det endera en bit kretskortsfolie som har brunnit eller ett motstånd (ibland brukar man sätta in ett lågohmigt motstånd i serie med lågnivåkontakternas jord, 10 ohm eller motsv.)

Konstaterar man att signaljorden till utgångskontakterna har gått så löder man in en tunn tråd mellan jordstiftet på utgångskontakterna och jord på kretskortet.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
31 oktober 2005
Trådstartare
Okej, tackar för alla dessa svar smile blir att trixa lite nu på kvällarna/ev. i helgen. big_smile *mera än vanligt alltså wink*

4 554 Inlägg
31 oktober 2005
Sharky skrev:
Försök jorda lågnivåkabelns skärm mot chassiet på din HU och se om spikarna försvinner.

/Göran

är du riktigt säger på de sharky? ja har för mej att de försämmrar läget eftersom signaljorden inte går rätt ner i jorden utan genom lite småkomponenter i spelaren.. själv testade ja de när min signaljord va brunnen.. de blev många ggr värre..

4 554 Inlägg
31 oktober 2005
calibra_nox skrev:
Sharky skrev:
Inte nödvändigtvis. Försök jorda lågnivåkabelns skärm mot chassiet på din HU och se om spikarna försvinner.
Försvinner problemen då så kan du till nöds jorda mot chassiet även om det bästa skulle vara att öppna din HU och försöka fixa felet.

/Göran

"det bästa skulle vara att öppna din HU och försöka fixa felet."
var ska man börja fixa när man har öppnat HUn då? big_smile

plocka fram förstorningsglaset och förlj lågnivå utgångens signaljord och hur de går på kretskortet.. kolla extra noga på avsmalnade partier på kortet.. kan va svårt att hitta men kollar man noga så ser man att de e lite brännt runt

42 Inlägg
31 oktober 2005
Jag tycker du ska testa följade enkla test innan du gör något drastiskt; ta en kabelstump och bygla mellan + matningen och håll andra änden mot remote. Låt någon stänga av stereon. När stereon är avstängd tar du bort kabeln mellan + matningen och remote. Ifall du inte hörde någon smäll när du stänger av steget en stund efter huvudenheten så behöver du bara fixa en fördröjning som ligger kvar med spänning på remoten någon sekund efter att du stängt av. Det kostar inget att pröva detta och allt som behövs är en kabelstump och eventuellt en medhjälpare (ifall du inte skruvar dit kablen då förstås).

6 851 Inlägg
31 oktober 2005
Calibra-Nox..jag förmodar att du har testat med någon annan CD spelare oxå? låna av en kompis och se om det ligger kvar..

4 554 Inlägg
31 oktober 2005
Gredd skrev:
Jag tycker du ska testa följade enkla test innan du gör något drastiskt; ta en kabelstump och bygla mellan + matningen och håll andra änden mot remote. Låt någon stänga av stereon. När stereon är avstängd tar du bort kabeln mellan + matningen och remote. Ifall du inte hörde någon smäll när du stänger av steget en stund efter huvudenheten så behöver du bara fixa en fördröjning som ligger kvar med spänning på remoten någon sekund efter att du stängt av. Det kostar inget att pröva detta och allt som behövs är en kabelstump och eventuellt en medhjälpare (ifall du inte skruvar dit kablen då förstås).

men problemet med störningarna kvarstår...

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
31 oktober 2005
Trådstartare
Nu är det så att jag har ju inte bara en hög baspik när jag stänger av stereon... jag har även världens generatorvin sad
Det är det som jag först och främst vill ha bort tongue

+ att jag vet fan inte hur jag ska få bort stereon mad
det finns inga hål eller något någonstans att få bort stereon tongue
stereon är en Panasonic DRX-900N tongue
Senast redigerat av calibra_nox (31 oktober 2005)

4 554 Inlägg
31 oktober 2005
sitter de inget bakom ramen? man måse ju kunna köra in dom 2 nycklarna som brukar passa de flesta spelarna

10 287 Inlägg
31 oktober 2005
Nej, jag är inte alls säker. Jag vill ha grejorna i garaget och prova själv för att kunna vara säker. Det är altid gissningstävlan att leka service på distans.

/Göran

loudness skrev:
Sharky skrev:
Försök jorda lågnivåkabelns skärm mot chassiet på din HU och se om spikarna försvinner.

/Göran

är du riktigt säger på de sharky? ja har för mej att de försämmrar läget eftersom signaljorden inte går rätt ner i jorden utan genom lite småkomponenter i spelaren.. själv testade ja de när min signaljord va brunnen.. de blev många ggr värre..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 554 Inlägg
31 oktober 2005
okey sharky undra bara om de va så.. jo känner igen den leken:D

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
1 november 2005
Trådstartare
Okej, ska se om jag får bort HUn på något sätt tongue många frågor kan tydligen besvaras där big_smile
Senast redigerat av calibra_nox (1 november 2005)

638 Inlägg
6 september 2007
JohnnyN skrev:
Okej, nu har jag provat med flera olika jordställen, med flera olika jordkablar, kollat att signalkablarna ligger nära någon strömkabel, men allt utan framgång... baspiken finns kvar när man knäpper av stereon, och det förekommer ett helvete till generatorvin tongue

men en annan intressant sak var, att allt man gjorde med stereon (böt låt, böt skiva, böt till radio), allt kom som buller i basen... så nu börjar jag fundera om det är stereon som är spöket tongue kan detta stämma?

+ finns det nån annan här som har en Panasonic DRX-900N??? alltså, stereon med en diskant som viks ut vid ett knapptryck tongue

signaljorden inne i stereon som e paj kanske?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Sök