6181
Sök

Stereon nollställs/startar då man öppnar bilen..

361 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Hej!
Hoppas nån har ett bra tips till mig..
Är så att jag satt in en annan stereo än orginal steroen i  min bil men problemet är nu at sofort jag öppna centrallåset så starta stereon..  sedan nollställs den efter varje gång den varit avstängd..   även volym knappens lampa  står å dra tjyvström hela tiden..

är det nån typ av omvandlare eller likande man kan sätta ? mad

1 297 Inlägg
3 september 2007
Det behöver du inte i peggan. Du har förmodligen bara kopplat fel. Vad är det för stereo? Är det en isokontakt som du bara kopplat på?

361 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
jo det är bara vanliga isokontakten som satt i samma som orginal stereon..   har en jvc  stereo jag satt dit nu... 
men för å få rattkontrollen å funka visst kan man köpa till nå sladdmojjar tongue hehehe

474 Inlägg
4 september 2007
Har du monterat det kablaget också?

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
6 september 2007
Förmodligen nån kabel som e felkopplad, kolla varifrån stereon får strömmen..å koppla på den kabeln som håller minnet kvar i stereon på samma. Ang volymknappens lampa att den lyser, det ska nog vara så...e de på min iaf....har en JVC......

En gång Volvo, Alltid Volvo

1 297 Inlägg
6 september 2007
Kablarna för att kunna använda originalfjärren går på typ 1000kr.. Då sträcker jag mig hellre 10cm längre och byter låt på stereon smile)

125 Inlägg
6 september 2007
även om det är iso kontakt i bilen så har vissa bilar röd/gul kabel på fel plats, kolla att b+ och 12v kabeln sitter rätt på bilens iso jämfört med stereons...

Sök