5789
Sök

Volt i instrumentlamps kablarna?

39 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Hur många volt innehåller dem? Har en tuta som verkar ha pajjat efter jag kopplad i dem. Den skulle ha 12 volt..

1 653 Inlägg
6 september 2007
så länge det inte är en lastbil så är det 12V.

men de trådarna kan nog inte ge så mycket ström, så din tuta kan ha brännt säkringen.
varför ska du ha en tuta på instrumentbelysningen för?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

39 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Thullen skrev:

men de trådarna kan nog inte ge så mycket ström, så din tuta kan ha brännt säkringen.

skulle testa den. Har man brännt säkringen är det kört eller? Kan en elektriskkunnig kille fixa den?

elektriker
591 Inlägg
6 september 2007
bara leta reda på den trasiga säkringen och byta. sitter antagligen i motorrummet

---------------> Kimpan

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 september 2007
Probelime skrev:
Thullen skrev:

skulle testa den. Har man brännt säkringen är det kört eller? Kan en elektriskkunnig kille fixa den?

Säkringar kostar 2 kr, man byter dem när de gått...

39 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
_kimpan_ skrev:
bara leta reda på den trasiga säkringen och byta. sitter antagligen i motorrummet

Nej, asså det e tutan som ej funkar....

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 september 2007
men ta o kolla dina säkringar

124 Inlägg
6 september 2007
Probelime skrev:
_kimpan_ skrev:

Ja? Tutan funkar ju inte om säkringen har gått smile

2 024 Inlägg
6 september 2007
Antingen så var det väl en 6-volts tuta som pajjade direkt eller så är det en 24volts som inte säger ett knyst på 12volt, alternativt så var den helt enkelt död från början.
Men varför koppla på instrumentbelysningen när det måste vara 100ggr lättare att bara koppla på den direkt på batteriet??? Instrumentbelysningens system är garanterat inte gjort för nån sån belastning.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

39 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Coffe_ skrev:
Probelime skrev:
_kimpan_ skrev:

Ja? Tutan funkar ju inte om säkringen har gått smile

Men käre nån, jag kopplade ju tillbaka instrumentkablarna och de funkar. Det luktar också brännt om kontrollpanelen till tutan alltså har tutan gått.

39 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Expoze skrev:
Antingen så var det väl en 6-volts tuta som pajjade direkt eller så är det en 24volts som inte säger ett knyst på 12volt, alternativt så var den helt enkelt död från början.
Men varför koppla på instrumentbelysningen när det måste vara 100ggr lättare att bara koppla på den direkt på batteriet??? Instrumentbelysningens system är garanterat inte gjort för nån sån belastning.

E det 12 volt i ett bilbatteri? Det är en 12 volts tuta jag har, måste vart nått fel på tutan, den funkade i 5 sek sen lukta det brännt.

2 024 Inlägg
6 september 2007
Jopps....12 volt i ett bilbatteri. Men Kontrolldosa??? Vad är det för typ av tuta vi pratar om egentligen?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 september 2007
ja jag fattar heller inte..en kontroll-panel till en tuta???

elektriker
591 Inlägg
6 september 2007
maximus skrev:
ja jag fattar heller inte..en kontroll-panel till en tuta???

haha en riktig supertuta big_smile

---------------> Kimpan

39 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Expoze skrev:
Jopps....12 volt i ett bilbatteri. Men Kontrolldosa??? Vad är det för typ av tuta vi pratar om egentligen?

Siren tuta...

Sök