6284
Sök

Lanzar vibe pro 10" bas.. info nån ?? bild finns!

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
hej ! tänkte fråga om nån har sett en sån här högtalare förut som kan berätta lite om den .. köpte den beg utan att veta max watt osv magneten är iaf stor och basen är tung , skulle gärna vilja veta vad jag ska bygga för låda till den smile finns ju mkt folk här nån kanske har ägt en sån högtalare eller äger . lådan på bild är inte till den basen. Basen är provspelad å lät mkt bra smile det kan både Xorox_88 och _glenne_ intyga eftersom det va hans bil vi provade i tongue

http://i142.photobucket.com/albums/r98/widell1111/DSC00885.jpg
Senast redigerat av widell1111 (11 september 2007)

///Widell

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
hehe scorpan och mitt steg is the shit för provspelningar tongue näe men den lät faktiskt helt okej för att vara en 10" må jag säga! smile

lagom upphägning för övrigt lixom tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (11 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
hehe japps:D

///Widell

2 911 Inlägg
11 september 2007
Domdär är riktig goa

Runt 29 liter portat säger mitt program med ett 4" rör på 12cm, men skulle nog föreslå runt 20cm som man sedan kapar i 2cm omgångar tills de låter mumma

313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
Domdär är riktig goa

Runt 29 liter portat säger mitt program med ett 4" rör på 12cm, men skulle nog föreslå runt 20cm som man sedan kapar i 2cm omgångar tills de låter mumma

Jasså ! ja äre nån man ska lyssna å lita på så äre väll dej smile basen har iaf dubbla spolar .. du som kan å vet hur saker funkar om du skulle gissa på ett steg eller watt vi räknar riktiga watt inge MDS elle Biltema smile vart troru vi hamnar då?

MVH

///Widell

2 911 Inlägg
11 september 2007
widell1111 skrev:
Decibel skrev:
Domdär är riktig goa

Jasså ! ja äre nån man ska lyssna å lita på så äre väll dej smile basen har iaf dubbla spolar .. du som kan å vet hur saker funkar om du skulle gissa på ett steg eller watt vi räknar riktiga watt inge MDS elle Biltema smile vart troru vi hamnar då?

MVH

Runt 5-600w håller nog koll på den basen rätt bra, har för mig domdär är ratade 300w eller nåt

Men ju mer power ju bättre kontroll (och lättare att grilla) wink

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
lät ju bra när vi körde den med 1000 RMS, då är väl det förstårligt om den bara behövde en ca 5-600 watt, men nu sitter den ju i helt fel låda hmm smile näe widell du gjorde en bra affär där smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
widell1111 skrev:
Decibel skrev:
Domdär är riktig goa

MVH

Runt 5-600w håller nog koll på den basen rätt bra, har för mig domdär är ratade 300w eller nåt

Men ju mer power ju bättre kontroll (och lättare att grilla) wink

jasså inte mer ... smile farsan har ju ett Lanzar vibe steg på 600watt 2 kanalit som ligger så du tror att jag kan få det att låta med det då? eller ska man sattsa på ett större ?

MVH

///Widell

313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
lät ju bra när vi körde den med 1000 RMS, då är väl det förstårligt om den bara behövde en ca 5-600 watt, men nu sitter den ju i helt fel låda hmm smile näe widell du gjorde en bra affär där smile

MJO... men jag tyckte fan att det lät som om den ville ha mer ändå ja tongue så 4-600watt låter tråkigt smile vill ha mkt mer ... lät ju som FAN när vi provade inne men det va ju hmm får se steget levererar 1200RMS i 8 ohm och vi lirade i 4ohm på den högtalaren inte konstigt att den luktade lite speciellt tongue

///Widell

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
widell1111 skrev:
_Glenne_ skrev:

MJO... men jag tyckte fan att det lät som om den ville ha mer ändå ja tongue så 4-600watt låter tråkigt smile vill ha mkt mer ... lät ju som FAN när vi provade inne men det va ju hmm får se steget levererar 1200RMS i 8 ohm och vi lirade i 4ohm på den högtalaren inte konstigt att den luktade lite speciellt tongue

det var ju igår när vi bara körde på ena spolen på basen som det lät  som den fick för lite, idag lät det som basen inte pallade så mkt mer tyckte jag, fast vem vet, steget suger ju bra med ström märker man och bilen kanske inte orkar ge så steget kan gå fullt ut? smile... nja lät väll inte så brutalt inne?? då lät det ju bättre i bilen smile

313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
widell1111 skrev:
_Glenne_ skrev:

det var ju igår när vi bara körde på ena spolen på basen som det lät  som den fick för lite, idag lät det som basen inte pallade så mkt mer tyckte jag... nja lät väll inte så brutalt inne?? då lät det ju bättre i bilen smile

mjo iof men det va större rum också skulle ha provat kört ut 2400watt på den då båda spolarna haha... fast halvgrillat den ha vi redan gjort tongue korv kan vi grilla ingen högtalare ehe

///Widell

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
widell1111 skrev:
_Glenne_ skrev:
widell1111 skrev:

det var ju igår när vi bara körde på ena spolen på basen som det lät  som den fick för lite, idag lät det som basen inte pallade så mkt mer tyckte jag... nja lät väll inte så brutalt inne?? då lät det ju bättre i bilen smile

mjo iof men det va större rum också skulle ha provat kört ut 2400watt på den då båda spolarna haha... fast halvgrillat den ha vi redan gjort tongue korv kan vi grilla ingen högtalare ehe

hehe jaa fan va den luktade illa.. bläsch... och sen tog du in lådan i min bil så det började lukta i den med, tur det är ut vädrat nu tongue nä men fixa ett steg nu och släng in grejjerna i riskokaren tongue

2 911 Inlägg
11 september 2007
Mjo, verkar som informationen jag har på den basen inte riktigt stämmer, finns tydligen flera olika Vibe-serier och Lanzar själva har inga specifikationer online.

Men ändå, ~30 liter portat är en bra början, tror det funkar kanon.

Ptja, bara komma förbi så kan jag hänga på 8000w om ni vill, risken är väl att rörligheten i basen försvinner tongue

Personligen hade jag lagt mig på runt 1200-1500w, men de är jag de, o jag har nog aldrig haft ett normalt bygge smile

xcOOb
388 Inlägg
11 september 2007
brl sålde sånna där basar för x antal år sen..

313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
Mjo, verkar som informationen jag har på den basen inte riktigt stämmer, finns tydligen flera olika Vibe-serier och Lanzar själva har inga specifikationer online.

Men ändå, ~30 liter portat är en bra början, tror det funkar kanon.

Ptja, bara komma förbi så kan jag hänga på 8000w om ni vill, risken är väl att rörligheten i basen försvinner tongue

Personligen hade jag lagt mig på runt 1200-1500w, men de är jag de, o jag har nog aldrig haft ett normalt bygge smile

NU börjar vi snacka grejjer här wink inge tips på specifikt steg ? dock inte för dyrt smile hade jag varit tät hade jag ägt en DD bas eller flera smile watt är alltid skoj smile ska bli roligt att se volvon ta form.. ville se 750in bli klar följde tråden eänfa ifrån starten tongue

///Widell

313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
widell1111 skrev:
_Glenne_ skrev:

hehe jaa fan va den luktade illa.. bläsch... och sen tog du in lådan i min bil så det började lukta i den med, tur det är ut vädrat nu tongue nä men fixa ett steg nu och släng in grejjerna i riskokaren tongue

Det kommer nog ... big_smile

///Widell

313 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
skogenracing skrev:
brl sålde sånna där basar för x antal år sen..

OKEY! ...

///Widell

Sök