4680
Sök

Vilket upplägg med slutsteg ska jag välja!?

603 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Jag har idag baslåda som drivs av ett större 2-kanals-steg och ett par 6x9:or som har ett eget litet 2-kanals-steg. Nu kommer framsystem. Frågan är då ifall jag ska installera ytterligare ett 2-kanals eller skrota det 2-kanals jag har till 6x9:orna och köpa ett 4-kanals som driver framsystem och 6x9:or, hur blir det? Kommer båda paren kanaler vara justerbara lika ba som med alternativet 3 steg i bilen? Alltså typ en ratt till de två främre kanlerna och en till de bakre!? Vad tycker ni jag ska satsa på?

När det är utrett? Vad säger ni om slutsteget, hade tänkt mig typ 50-100 wrms, tror det borde räcka. men JBL vs DLS (steget alltså) eller är det enbart en smaksak vilket jag tycker estetiskt bäst om!?
//Sebbe

In hoc signo vinces

21 761 Inlägg
11 september 2007
Ett 4-kanals steg för både framhögtalare och 6x9", alternativt driva 6x9" med stereon och istället driva framhögtalarna med den mindre 2-kanalaren. Med ett 4-kanals steg kan du justera framkanaler och bakkanaler individuellt, precis som du vill ha det. smile

603 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ett 4-kanals steg för både framhögtalare och 6x9", alternativt driva 6x9" med stereon och istället driva framhögtalarna med den mindre 2-kanalaren. Med ett 4-kanals steg kan du justera framkanaler och bakkanaler individuellt, precis som du vill ha det. smile

Underbart! Tackar och bockar smile
och då det gäller JBL vs DLS på steget så är det ingen som säger att man ska välja det ena före det andra eller!?

In hoc signo vinces

Sök