7443
Sök

Byte av batteri i fjärrkontrollen/nyckeln

100% Skåning
358 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar om man måste synka fjärrkontrollen/nyckeln efter det att man har bytat batteri i den, och isf. hur gör man?
Hittade lite information på autopowers hemsida men det var dock till e32.
Men det är kanske samma sak?
Här kommer ett utdrag av vad det står på Autopowers forum:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Efter batteribyte i sin fjärrkontroll kan man bli tvungen att initiera den för att den ska fungera igen.
Detta tips fungerar på BMW 735ia -88, och troligtvis på andra modeller som har likadan fjärrkontroll.

1. Sätt dig i bilen.

2. Stäng dörren.

3. Sätt på tändningen (läge 2) med extranyckeln.

4. Sätt fjärrkontrollen på den röda LED:n i mitten av instrumentbrädan, under framrutan.

5. Håll in den nedre knappen (den som öppnar bilen) tills den röda lilla lampan på fjärkontrollen börjar blinka.

6. Nu ska det vara klart!

7. Vrid av tändningen och prova om det går att låsa/låsa upp med fjärrkontrollen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så min förhoppning är att någon här har gjort ett batteribyte, eller kanske vet hur det ligger till.

Mycket tacksam för svar.
//xlm

GOES wild
325 Inlägg
17 september 2007
Ring till BMW och fråga - dom har väl ändå koll. Jag kan inte hjälpa dig tyvärr.

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids

100% Skåning
358 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Har nu bytat batteriet i nyckelen, och det funkar perfekt utan att synka/initiera om den, kan vara bra att veta för andra som skall byta batteri.

//xlm

Sök