första riktiga snön idag, hur många avkörningar?

erito
12 oktober 2007 · 34 Inlägg

Mer snö och inget salt tack. Väghållningen i västernorrland sköts av ett gäng dumhuvuden.

Klart som fan det blir problem då den snö som saltet smält fryser till is... och då har de på mer salt = så blir det mer is = mer salt = mer salt = dålig miljö = dåliga bilar *suck*

~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~
aenfors
12 oktober 2007 · 375 Inlägg

erito skrev:
Mer snö och inget salt tack. Väghållningen i västernorrland sköts av ett gäng dumhuvuden.

Klart som fan det blir problem då den snö som saltet smält fryser till is... och då har de på mer salt = så blir det mer is = mer salt = mer salt = dålig miljö = dåliga bilar *suck*

Ja, skippa saltet och lär folk köra bil i stället! Jag tycker osaltat känns minst lika säkert att köra på, vet man att det är halt så är det ju bara att anpassa sig, saltade vägar vet man alldrig riktigt vart man har.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
12 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

För ca 1 år sedan älskade jag snö! Vet inte om min Volvo 940 tyckte att det var lika skoj men då hade den inte så mycket att säga till om. =P

Men sedan blev jag brevbärare... Och det är inte alls så himla skoj att åka moppe i snö och på is...
Ha ha! Jag kör fan så sakta så moppe fan nästan välter av det ;P
Har varit omkull några gånger, det gör faktiskt inte så¨ont som jag trodde men det är inte skoj, spec inte om någon ser det ;P Ha ha!

Så nej tack, ingen förbannad snö här inte..!

I do it my way
Rojpen
12 oktober 2007 · 2 230 Inlägg

snä ska det vara;) å hära uppe i jämtland saltar dom inte heller så hära är det riktiga vinter vägar smile var alldeles vitt ute igår, uidag med men vägarna var smält eller bara is hehe:D
å fattar inte att vissa fortfarande har sommar däcken hehe lär vara lagomnt jävla halt det.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
BMW-328I
12 oktober 2007 ·

BadGirl_854T5 skrev:
För ca 1 år sedan älskade jag snö! Vet inte om min Volvo 940 tyckte att det var lika skoj men då hade den inte så mycket att säga till om. =P

Men sedan blev jag brevbärare... Och det är inte alls så himla skoj att åka moppe i snö och på is...
Ha ha! Jag kör fan så sakta så moppe fan nästan välter av det ;P
Har varit omkull några gånger, det gör faktiskt inte så¨ont som jag trodde men det är inte skoj, spec inte om någon ser det ;P Ha ha!

Så nej tack, ingen förbannad snö här inte..!

Hahaha kunde inte låta bli o skratta när du skrev de - om någon ser det hehe, men hatar snö gör jag också smile

mo_tattoo
12 oktober 2007 · 275 Inlägg

känns lite konstigt att se och läsa om folk låååångt söderut som sladdar omkring och själv har man inte sett en flinga.
men inte mig emot, skulle gärna varit helt utan snö.(åtminstone tills man köper skoter igen)
däremot var det visst 9 minusgrader här i närheten inatt hmm

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
BMW 530d (2009)
snoddas
12 oktober 2007 · 1 142 Inlägg

ja åker sierra då behöver man inte snö för att köra av. men här hare bara haglat tror de är lite varmt fortfarande men förhoppningsvis börjar de snö mycket nästa onsdag för då kör ja upp

Grabber Dagdrömmare
12 oktober 2007 · 2 836 Inlägg

He he roligt med snö o skoj att se andra som åkt av men synd samtidigt.
Skulle kunna bomba med bilder på avåkningar både sommar o vinter men dom bilder finns på vanliga kort o skanningen blir inte så bra kvalite på.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=143892
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=169548

Senast redigerat av Grabber (12 oktober 2007)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
12 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

BMW-328I skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
För ca 1 år sedan älskade jag snö! Vet inte om min Volvo 940 tyckte att det var lika skoj men då hade den inte så mycket att säga till om. =P

Men sedan blev jag brevbärare... Och det är inte alls så himla skoj att åka moppe i snö och på is...
Ha ha! Jag kör fan så sakta så moppe fan nästan välter av det ;P
Har varit omkull några gånger, det gör faktiskt inte så¨ont som jag trodde men det är inte skoj, spec inte om någon ser det ;P Ha ha!

Så nej tack, ingen förbannad snö här inte..!

Hahaha kunde inte låta bli o skratta när du skrev de - om någon ser det hehe, men hatar snö gör jag också smile

Ja, jag förstod att någon liten djävul allt skulle skratta åt det =P


Ha ha, det bästa är när jag känner att nu går det åt helvete så skiter jag i allt, styrningen och hela helvetet och bara åker med och tjuter lite ha ha! Typ "IIIIHHH" eller "AAAAHHH" sen så far man i backen ;P

I do it my way
beemern .......
12 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

BMW-328I skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
För ca 1 år sedan älskade jag snö! Vet inte om min Volvo 940 tyckte att det var lika skoj men då hade den inte så mycket att säga till om. =P

Men sedan blev jag brevbärare... Och det är inte alls så himla skoj att åka moppe i snö och på is...
Ha ha! Jag kör fan så sakta så moppe fan nästan välter av det ;P
Har varit omkull några gånger, det gör faktiskt inte så¨ont som jag trodde men det är inte skoj, spec inte om någon ser det ;P Ha ha!

Så nej tack, ingen förbannad snö här inte..!

Hahaha kunde inte låta bli o skratta när du skrev de - om någon ser det hehe, men hatar snö gör jag också smile

Ja, jag förstod att någon liten djävul allt skulle skratta åt det =P


Ha ha, det bästa är när jag känner att nu går det åt helvete så skiter jag i allt, styrningen och hela helvetet och bara åker med och tjuter lite ha ha! Typ "IIIIHHH" eller "AAAAHHH" sen så far man i backen ;P

åk me föttern i backen wink. då kan du ju bara stå på fullt i kurvorna och åka på ställ tongue, oiförsej inget man ska prova om man har klena benmuskler tongue. beror ju lite på va moppen väger å tongue...

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
12 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

beemern skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

BMW-328I skrev:

Hahaha kunde inte låta bli o skratta när du skrev de - om någon ser det hehe, men hatar snö gör jag också smile

Ja, jag förstod att någon liten djävul allt skulle skratta åt det =P


Ha ha, det bästa är när jag känner att nu går det åt helvete så skiter jag i allt, styrningen och hela helvetet och bara åker med och tjuter lite ha ha! Typ "IIIIHHH" eller "AAAAHHH" sen så far man i backen ;P

åk me föttern i backen wink. då kan du ju bara stå på fullt i kurvorna och åka på ställ tongue, oiförsej inget man ska prova om man har klena benmuskler tongue. beror ju lite på va moppen väger å tongue...

Jo jo, och all jävla post å¨ker åt alla håll ;P Ha ha.! Men det skulle ju se förjävla roligt ut och jag skulle bli kännd i satn =P H aha!

sa jag att jag var brevbärare? Jag springer i trappor och använder då mina ben ;P inte för att skryta men mina ben består endast av muskler =P ha ha. ocj lite kött och annat trams då.
Inget illa menat... smile

det är en sådan där peugeot fox vet inte vad dem väger men =P

Ha det.

I do it my way
beemern .......
12 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

beemern skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Ja, jag förstod att någon liten djävul allt skulle skratta åt det =P


Ha ha, det bästa är när jag känner att nu går det åt helvete så skiter jag i allt, styrningen och hela helvetet och bara åker med och tjuter lite ha ha! Typ "IIIIHHH" eller "AAAAHHH" sen så far man i backen ;P

åk me föttern i backen wink. då kan du ju bara stå på fullt i kurvorna och åka på ställ tongue, oiförsej inget man ska prova om man har klena benmuskler tongue. beror ju lite på va moppen väger å tongue...

Jo jo, och all jävla post å¨ker åt alla håll ;P Ha ha.! Men det skulle ju se förjävla roligt ut och jag skulle bli kännd i satn =P H aha!

sa jag att jag var brevbärare? Jag springer i trappor och använder då mina ben ;P inte för att skryta men mina ben består endast av muskler =P ha ha. ocj lite kött och annat trams då.
Inget illa menat... smile

det är en sådan där peugeot fox vet inte vad dem väger men =P

Ha det.

hahaha ja men vart sitter problemet XD. jotack har följt me en polare å kört postbil så de där me trappor känner man igen, värsta huset man springet i va typ 6våningar typ och de känns ju efter att man tagit 2-3st sånna tongue...

_Spawned_ Maskinförare
12 oktober 2007 · 1 163 Inlägg

Jag vill också ha snö... Jag bor ju fan långt upp i norr, men inte har jag nå snö. gräsmattan framme. i bästa fall lite rimfrost på natten.. dock så har jag ändå sadlat om till vinterpuckarna smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
12 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

hahaha ja men vart sitter problemet XD. jotack har följt me en polare å kört postbil så de där me trappor känner man igen, värsta huset man springet i va typ 6våningar typ och de känns ju efter att man tagit 2-3st sånna tongue...

Ha ha,m problemet sitter hos chefen ;P

Ja, det är en del trappor vill jag lova. Men det är gött att känna att man lever =P
Gratis eller nej betald träning också smile

I do it my way
Mack Forum- och sitemoderator
12 oktober 2007 · 26 160 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

beemern skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Ja, jag förstod att någon liten djävul allt skulle skratta åt det =P


Ha ha, det bästa är när jag känner att nu går det åt helvete så skiter jag i allt, styrningen och hela helvetet och bara åker med och tjuter lite ha ha! Typ "IIIIHHH" eller "AAAAHHH" sen så far man i backen ;P

åk me föttern i backen wink. då kan du ju bara stå på fullt i kurvorna och åka på ställ tongue, oiförsej inget man ska prova om man har klena benmuskler tongue. beror ju lite på va moppen väger å tongue...

Jo jo, och all jävla post å¨ker åt alla håll ;P Ha ha.! Men det skulle ju se förjävla roligt ut och jag skulle bli kännd i satn =P H aha!

sa jag att jag var brevbärare? Jag springer i trappor och använder då mina ben ;P inte för att skryta men mina ben består endast av muskler =P ha ha. ocj lite kött och annat trams då.
Inget illa menat... smile

det är en sådan där peugeot fox vet inte vad dem väger men =P

Ha det.

Äsch. Jag är också brevbärare och det handlar om att respektera underlaget...då går det bra. Sen att man möter andra som inte gör det är en anna sak big_smile
Tex då när jag körde - bil - långt upp mot fjällen och möter en lastbil i en kurva som inte vet om att det är blankis under snön så han nitar och glider över hela körbanan inklusive min - då valde jag hellre diket än att fronta tongue
Kör även moped på ett distrikt och det är bara att stå på där också. Cykla däremot är en lite annan grej..posten flög åt alla håll en gång och det var mindre roligt då det redan är så tidspressat tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
BMW-328I
12 oktober 2007 ·

Ännu en gång, hahahahahahahahahahahah lol wink

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
12 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Äsch. Jag är också brevbärare och det handlar om att respektera underlaget...då går det bra. Sen att man möter andra som inte gör det är en anna sak big_smile
Tex då när jag körde - bil - långt upp mot fjällen och möter en lastbil i en kurva som inte vet om att det är blankis under snön så han nitar och glider över hela körbanan inklusive min - då valde jag hellre diket än att fronta tongue
Kör även moped på ett distrikt och det är bara att stå på där också. Cykla däremot är en lite annan grej..posten flög åt alla håll en gång och det var mindre roligt då det redan är så tidspressat tongue

Ha ha, jag har ingen som helst respekt för snö =P Hatar skiten som sagt.

stå på?! Hur faen kör du? =P Ha ha.

Palla snö...


Jobbar du för en privat ägd post..?

Eller för den "gula" posten?


Intressant att veta =P

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang