3468
Sök

släcka service lampa på v40 -99

4 554 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Tja!
efter att ha gjort servicen själv på mors v40(2.0 16v från 99) så va de slutligen dags för service lampan.. hur gör man? jag läste i haynes att man skulle hålla tripmätarn inne och vri på tändningen i 4sek och sen släppa knappen till tripp men de funka inte..
är det någon som vet ett fungerande sätt?

Rekondare
236 Inlägg
4 augusti 2007
Åk till en bilverkstad.. ta med dig en tårta å bjud folket på så får du nog fasen lampan släckt smile

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

4 554 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Rubbster skrev:
Åk till en bilverkstad.. ta med dig en tårta å bjud folket på så får du nog fasen lampan släckt smile

va inte så säkert på de sist morsan lämna in bilen där för just servicen så glömde dom släcka den när dom va klara!!

Living the good Life!
585 Inlägg
4 augusti 2007
Det ska vara så att du håller in trippmätaren inne sedan slår på tändning, och för vissa tar det 10-15 sekunder och för vissa 4-5 sekunder. men det ska vara så som du prövade första gången. Du är inne på rätt spår, nollade min kompis lampa också, fungerade inte först i början sedan efter 7 sekunder nollades den.

When the flag drops, the Bullshit stops.

4 554 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
okay får ut å prova med att hålla toklänge då:P

71 Inlägg
4 augusti 2007
Funkar det  även på V70

Är under styling

4 554 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
har vart ute och provat nu men resultatlöst sad

122 Inlägg
4 augusti 2007
På en del Volvobilar fram till 1999 (hela eller en del av året) kan man bara släcka servicelampan med systemtestern eller motsvarande.

Detta ogillades kraftigt av amerikanarna, varför Volvo på senare modeller gjort så att man kan göra detta själv.

Finns ett inlägg på TPC:s FAQ som rabblar upp hur man göra på de flesta Volvobilar och årsmodeller.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

4 554 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Elvis skrev:
På en del Volvobilar fram till 1999 (hela eller en del av året) kan man bara släcka servicelampan med systemtestern eller motsvarande.

Detta ogillades kraftigt av amerikanarna, varför Volvo på senare modeller gjort så att man kan göra detta själv.

Finns ett inlägg på TPC:s FAQ som rabblar upp hur man göra på de flesta Volvobilar och årsmodeller.

okaj va dåligt av volvo som sagt har du möjlighet eller någon annan att kolla de i faq:en på tpc sida känns onödigt att bli medlem där för att enbart kolla där...

145 Inlägg
4 augusti 2007
Jag vet att jag såg en sida där dom visade hur man gjorde på volvobilar...modell/år/motor/osv...men kommer inte ihåg...Det du gjorde var nog nästan rätt iaf, jag släckte min, fast det e skillnad mellan fas 1 och 2...testa du, jag vet att det ska gå.

/ Ville

71 Inlägg
4 augusti 2007
Någon som vet hur man släcker service lampam på en v70 -00

Är under styling

puff
4 augusti 2007
V70 99 - 02 = Håll in Trippknappen, tänning på, vännta tills servicelampan blinkar, släpp trippknappen, stäng av tänning.

All info finns på tpc.

Mvh
Senast redigerat av puff (4 augusti 2007)

1 813 Inlägg
4 augusti 2007
s/v 40 98 går inte att släcka själv utan hjälp utav en dator.. var på en kompis bilverkstad och han skrev ut papper på några olika bilar som man kunde släcka lampan hemma men det fans inte till dom:S nyare vet jag inte men iaf inte 98an då måste man till verkstaden om man inte har sladd å sånt hemma...

Åk före du så väntar jag på dig där..!

4 554 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
dj_padde skrev:
s/v 40 98 går inte att släcka själv utan hjälp utav en dator.. var på en kompis bilverkstad och han skrev ut papper på några olika bilar som man kunde släcka lampan hemma men det fans inte till dom:S nyare vet jag inte men iaf inte 98an då måste man till verkstaden om man inte har sladd å sånt hemma...

tror det är en tidig 99a så kan lika gärna va en 98ans modell så blir nog å fixa de på nån verkstad

122 Inlägg
4 augusti 2007
loudness skrev:
dj_padde skrev:

tror det är en tidig 99a så kan lika gärna va en 98ans modell så blir nog å fixa de på nån verkstad

Verkar inte bättre sad

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

353 Inlägg
4 augusti 2007
LÄNK

Så gjorde vi iaf och det fungerade....
Senast redigerat av Mafghan (4 augusti 2007)

Enjoy....

4 554 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Mafghan skrev:
LÄNK

Så gjorde vi iaf och det fungerade....

nope de hjälpte inte heller

48 Inlägg
4 augusti 2007
S+V40 -99 Systemtesten
S+V40 99- Radioläge, håll in trippknappen, tändningsläge tills service lampan
blinkat, släpp trippknappen, stäng av tändning

178 Inlägg
5 augusti 2007
Var alla dörrar stängda, va ett tag sen nu men har för mej att alla dörrar måste vara stängda innan man börjar släcka lampan.

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

2 Inlägg
15 oktober 2007
cool

Så här släcker du servicelampan (SRL) på V70´n

-Tändning av.
- Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för trippmätaren.
- Slå på tändningen.
- Fortsätt att trycka in nollställningknappen i 10 sekunder, då
10 sekunder har gått blinkar SRL-lampan.
-Släpp sedan nollställningsknappen innom 4s efter att SRL-lampan börjat blinka.
-Tändning av.

S+V40 -99 = Systemtesten
S+V40 99- = Radioläge, hållin trippmnappen, tänningsläge tills service lampan blinkat, släpp trippknappen, stängav tänning

V70 97 - 99 = Systemtesten
V70 99 - 02 = Håll in Trippknappen, tänning på, vännta tills servicelampan blinkar, släpp trippknappen, stäng av tänning.

V70N + S60 + S80 00 - 02 = radioläge, tryck in trippkanppen, tänning, vänta tills servicelampan blinkar, släpp trippknappen, tänning av

S80 99 = Vadis

V70N + S60 + S80 02- = Radioläge, hållin trippknappen (nu nollades trippmätaren) tänning på, vänta tills sifrorna kommer tillbaka på trippdisplayen, släpp trippknappen, tänning av

Sök