Bilen immar bara igen!

Dome_87
4 januari 2006 · 11 Inlägg

Min flickvän har en opel astra kombi. Men den immar bara igen hela tiden.Nån som vet vad man kan göra åt saken?!

JohnnyN Rutinerad medlem
4 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Det var en tråd här tidigare om det här tongue pröva att söka upp den smile där ska du nog få några svar smile

Kimmen
4 januari 2006 · 245 Inlägg

Sätta på fläkten är ingen dum idé

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås
hesso
4 januari 2006 ·

det är för att du förmodligen drar in mycket snö och låter du det sen ligga på mattan så immar rutorna. skaka av mattan efter att du varit ute o kört så ska du se att rutorna inte immar igen. kör man även kortare sträckor så hinner inte fukten i bilen gå ur vilket gör att det immar återigen. jag hade själv det problemet, tills en sa åt mig att skaka av mattan och sen funka det hur bra som helst.

Volvo_Elin Lastbilschaufför
5 januari 2006 · 186 Inlägg

Japp har också hört detdär om mattan,men allra bäst är väl att slå på värmen och full sprutt på fläkten,elelr slå på ac:n om du vill frysa haha smile! Funkar lika fint, och se till att ventilerna inte är igenstängda såklart så luften kommer ut hehe tongue!

Ride Hard-Die Free!
turbotompa fritidsprofessor
5 januari 2006 · 1 197 Inlägg

En kombi...hmm.. ja vet va felet e, visst e de mysigt att månsa i bilen men för att slippa imma på rutorna kanske du ska ta det på huven istället..  De e nåt som alltid går hem  smile  //tompa

lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
6 januari 2006 · 368 Inlägg

rikta fläktarna upp till glasrutan så att värmeskillnaden inte blir så stor.. öppna ett fönster kan också vara idé

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
vullen Mr White
6 januari 2006 · 1 072 Inlägg

Kolla så de inte är hål i värmepaketet så de läcker ut glykol på mattan.

//Robban

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Malmoe SSS -12
7 januari 2006 · 3 217 Inlägg

Skaffa en torrboll... Det fungerar faktiskt riktigt bra... smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
moffegrev
7 januari 2006 · 228 Inlägg

kan vara så att värme packetet är kasst eller att du suger gammal luft hela tiden..testa att ha  på friskluften..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
Quixir
7 januari 2006 · 16 Inlägg

jag kom på varför mina rutor "flottarigen"
trodde det var skit fläktsystemet i beemern som var kasst men det är Wunderbaumsen(stavning?) som gjorde det...
det ser exakt ut som imma men det är oljan i granarna som kladdar fast på rutorna... syrran hade samma problem i sin polo...

BMW 323i Turbo
refusedracing
9 januari 2006 · 3 Inlägg

kanske att värmepaketet pajat ur så att du blir "glykoldimma i bilen??
inte så jävla kul att byta om man inte är haj på sånt

iceman8112
9 januari 2006 · 1 Inlägg

kolla om du har ett kupe filter. kan va det som är så igen satt ; )

Mazda323f
9 januari 2006 · 28 Inlägg

Släng in en torkboll slängde in det i min mazda ska se om det hjälper något

:)
FINNBORN
10 januari 2006 · 25 Inlägg

kolla tätningen i främre hjulhusen som vetter mot kupen..... e de sprickor där rinner de in vatten men inte ut...... kör man snett över gupp händer detta.......för ramen i bilen vrids... tätningarna pallar inte det

simppe
10 januari 2006 · 27 Inlägg

Dome_87 skrev:
Min flickvän har en opel astra kombi. Men den immar bara igen hela tiden.Nån som vet vad man kan göra åt saken?!

barnsjukdom på astra, speciellt på f modellen.
har tre kompisar med astra f som har samma problem + att morsan har haft en med samma besvär....

power is nothing whitout control
mrcelica
10 januari 2006 · 1 639 Inlägg

Ibland kan det hända att man glömt att slå av återcirkulationen, då immar det igen på nolltid !
Bäst är att slå på AC'n då försvinner imman på några sekunder !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
bjornee Camaro owner
10 januari 2006 · 18 Inlägg

simppe skrev:

Dome_87 skrev:
Min flickvän har en opel astra kombi. Men den immar bara igen hela tiden.Nån som vet vad man kan göra åt saken?!

barnsjukdom på astra, speciellt på f modellen.
har tre kompisar med astra f som har samma problem + att morsan har haft en med samma besvär....

Instämmer. min astra f immar också igen lätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang